11 november 2011

Äntligen fredag


Halleluljha på er! Denna dag fylld av ettor!
11-11-11, lite halvroligt tycker många, själv tycker jag att det är ganska kul.
Tycker sådana datum som blir lika både framlänges och baklänges är kul. T.ex 81-11-18, 82-11-28, 07-07-07 är väl rent av hysteriskt kul!?

Ja, i alla fall så är vi väl överens om en sak och det är att det faktiskt är fredag idag.
En hel jobbhelg har jag framför mej som jag faktiskt ser fram emot.
Jag tillhör dom fåntrattar som inte har något emot att jobba helg, tror det är någon liten medfödd störning på yttre hjärnbalken.
Kanske beror bo att jag ramlade ur sängen många gånger som barn, vad vet jag?
Känns som det var evigheter sen jag jobbade sist, detta tack vare lite byten och så som gjorde att jag blev ledig fyra nätter.

Fredag idag och fredag betyder fredagshandling som vanligt med min mamma.
Jag ska mest ha ett gäng ingredienser till Emilies storbak som jag svamlade om tidigare. Men lite mat kanske vi måste ha också.

Körde lite fredagsstädning alldeles nyss, ett snabbt varv med dammsugaren som blev glad att få komma ut ur garderoben i jakt på dammråttorna.
Blir lite mer småplock under dagen, kanske någon dammtorkning vad det lider......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar