6 november 2011

Trevlig chilensk kväll


Goddagens!
I går kväll var vi bjudna till Jogges föräldrar på Smidö för middag med chilenskt touch.
Spännande att prova maträtter man aldrig har ätit och jag kan säga en sak, det var så gott!
Ville inte vara pinsam mamma och fotografera det hela så jag valde att lämna kameran hemma.
Men en bild lånad från internet visar er hur en utav rätterna såg ut.
Pastel de choclo heter den här gratängen och är en chilensk majsgratäng. Den innehåller en massa godsaker såsom köttfärs, kyckling, ägg, oliver, majs, vitlök m.m.
Den serverades i en portionsugnsform storlek bauta, men jag åt upp hela! Detta trots att vi till förrätt fick en jättegod kycklingsoppa.
Ett mycket gott italienskt rödvin som jag inte fick ont i huvudet av drack vi till, härligt. 
Tror det hette Monterosso, skall införskaffas snarast.
Vi hade en jättetrevlig kväll med mycket skratt och tiden gick snabbt.
23.30 tackade vi för oss och Emilie och Jogge levererade oss till hemmet.
Maken somnade omgående medans jag hade lite eftersläpat WF-spel att utföra.
Gustav valde att sova ute i natt vilket genererade till att  jag fick sova ostört en hel natt. I och för sig snarkade Rolf en del men med öronproppar i Largestorlek och italienskt rödvin i magen så somnade jag faktiskt också.
Vaknade utvilad 10.00. Nu har jag tittat på reprisen av Så mycket bättre, missade första avsnittet men det här var mycket bra.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar