7 november 2011

Snart dags för Zlatan


Vart tog den här dagen vägen? Den försvann i farlig fart runt hörnan på två hjul.  På tal om jul, idag kom Allt om Mat julspecial i brevlådan, redan? Men vid senare eftertanke så kom jag på att det endast är 6 veckor till upploppsveckan innan jul. Snart dags att börja stressa....fast det är något jag aldrig gör. Stressa är ett ord som jag knappt kan stava till.
Jul-Hitler log förnöjt när hon såg tidningen. Hon kommer som vanligt styra upp det mesta (läs allt) i bakväg och göra massor med godis så det räcker till midsommar.
Jag handlar och betalar sen sköter hon resten, min egen lilla Jul-Hitler.
Rolf sköter matavdelningen och jag plockar fram mina fina tomtar. Bra arbetsfördelning!

Idag så åt Rolf och jag Rolftrillade köttbullar med makaroner. Emilie kom senare med en söt pojkvän med Willyspåse i hasorna.
Dom ställde sej genast i köket och fixade ostfyllda lövbiffar,  vitlöksstekta champinjoner och gott bröd.
Jag var tvungen att smaka lite bröd med champinjoner på och det var inte helt äckligt precis.

Nu laddar vi inför Fotbollsgalan. Såg på Nyheterna att Zlatan är på plats......spännande.
Kommer han få ytterligare en Guldboll till samlingen?
Den som lever får se! Jag håller tummarna, jag gillar han det vet ni!


1 kommentar:

  1. Ja det verkar som det är du och jag som gillar Zlatan. Eller så vågar inte folk säga att de gillar honom. Han är så väl värd sina priser tycker jag/Åsa

    SvaraRadera