8 november 2011

Hundmys


Snart sen eftermiddag och här kommer första livstecknet från undertecknad.
Idag satte jag 39-orna på golvet redan klockan 09.00. Det känns att det börjar bli aningen kallare, vi hade 17 grader i inomhustemp idag.
Men vi kämpar på och eldar friskt i kaminen. Pannan ska nog sättas på On-läge i helgen. Men först måste ett element tillbaka på sin plats annars blir det blött på golvet.
Emilie får hålla värmen i sitt rum med ett värmeelement från forntiden, pojkvän, dubbla duntäcken och lite fleecefiltar.

Idag har jag handlat lite middagar på Willys. Emilie har hittat på maträtter, allt i nyttig LCHF-anda.
Vi kommer bl.a att äta Gullans fiskgryta, kycklinggratäng och korv stroganoff.
Idag blir det fiskgryta, ser mycket gott ut på bilden. Återkommer med bild och betyg senare under aftonen.

Efter Willys sög det i kaffetarmen. Jag packade fickorna fulla med hundgodis och åkte mot Bålsta för en snabbfika hos världens finast hund Lotta.
Lotta är en sån fin hund och vi gillar varandra. Mycket godis slank ner i gapet på henne idag och jag hoppas hon inte får ont i magen.

Fick min trötta period nu så jag tänkte vila lite innan jag ska ta itu med gäddan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar