20 november 2011

Snorsöndag




Godmorgon söndag!
En vecka till första advent och en vecka till eventuell huvudvärk.
Hur kan jag veta att jag kanske kommer ha ont i huvudet nästa söndag. Enkelt, vi ska ha ett litet partaj på lördagen. Och nio fall av tio så är det något fel på vinet som med all säkerhet kommer att ge mej huvudvärk.
Bjuder på en stämningsfull bild så länge!
Det är min Saint Paula och ljuslykta som gjorde mej sällskap vid frukosten för ett tag sen.

Vad händer idag då? Inte mycket, jag är hängig och det kliar i halsen. 
Sovit som ett oroligt barn när jag väl somnade. Klockan 02.10 drabbades jag av plötslig hunger,
Gick upp och skalade mej en torr apelsin, sen försökte jag somna. 
03.30 kom Prins Gustav, först skulle det ätas, sen stretchas, sen dricka vatten i handfatet, han orkade inte hoppa upp ens, sen äta och sen......gick han ut.
Då somnade jag! Det är inte lätt att bli småbarnsförälder i denna ålder. Rolf kallar honom numera för Trams-Jocke.
Hantverkaren jobbar på bra med övervåningen, röjer, spacklar, slipar.
Vi måste få halvklart till helgen då bäddsoffan ska vara på plats, nybäddad i väntan på Boråsgästerna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar