21 november 2011


Ny vecka, nya utmaningar och som avslut en rolig fest här hemma (får vi hoppas).
Kanske blir en skittråkig tillställninng?

Har mycket på To-do-listan denna vecka så det var bara att börja bocka av, uppifrån och ner.
Började med ett besök i Bålsta och Systembolaget. Blev förvånad när det inte fanns några kundvagnar i butiken, bara små korgar.
Jag frågade snäll en utav personalen som förklarade att dom inte hade kvar några för att alla blivit stulna!
Okej! Men om man nu som jag ska ställa till med partaj och ska handla en del, ska jag då bära 10 stycken kundkorgar, en på vardera fingret eller?
Till slut kom en annan ur personalstaben med en kundvagn hon hittat på lagret.
Tack för vänligheten och kära Bålstabor...sluta sno Systemets vagnar!

Fick med mej en del, det saknas öl men det får Rolf köpa. Vet inte riktigt vad det ska vara för sort som passar galoscherna.
















Enligt min mattematiska ekvation så är 4 flaskor vin lika med en Bag-in-box. tycker jag verkar märkligt lite. En flaska vin tar ju alltid slut alldeles för fort!
Hoppas det räcker!

Blev en tur till Willys för inköp av veckans middagar. Sprang på mamma, grannfru och ett gäng gåstavar bland bakpotatisen. Hon utbrast syrligt: Jaha, det var ju snällt! Tror hon menade att jag skulle ringa och berätta att jag skulle handla....eller nåt sånt.

Nu ska jag fortsätta mitt röjande, sen i natt är det jobb igen. Två nätter med bästaste Anne.
Har hört rykten om att det ska bjudas på lussekatter. Johanna hade visst bakat........
Lussekatter bakade i Enköping? Kan det bli bättre?

1 kommentar:

  1. Men herregud hur sjutton kan man sno alla kundvagnar. Helt galet./Åsa

    SvaraRadera