6 november 2011

Godnatt furuspaljén!


Vi (Rolf) har ju som ni vet haft fullt upp dom senaste åren med att totalrenovera Pettssonska Palatset som har kommit upp till den anrika åldern av 27 år!!?
Tycker själv att det var nyss vi byggde, vi var herregud bara 24 år då och vart tog dom här åren vägen?
Nedervåningen har varit klar sen -08 och nu är det övervåningens tur.
Operation utrota den bastufärgade-fjällstuga-hemska-gillestuga-furun tar tid.............
 Men idag så sågades spaljén ned. Ett livsfarlig stup blev kvar. Detta skall givetvis ersättas. Det lutar åt smidesräcke och glasvägg. Fattar inte riktigt hur hantverkaren menar, men bara ordet smide gjorde mej nöjd.. Jag älskar smide!
 Utsikt nerifrån ättestupan.
Tack för den här tiden kära furuspaljé. I ditt nästa liv blir du endera en hylla eller får sluta som itusågad ved rätt in i braskaminen.
På tur nu står vitlasera taket, tapetsera, platsbygga en garderob, lägga golv, ekbekläda trappen och sist men inte minst inreda!
Har ingen aning om vad vi ska ha i detta rum, men ett skrivbord, en soffa och en gammal tjock-tv är väl tanken.
 Gustav är självutnämd platschef för detta projekt. Han är med husse hela tiden, spanar, smyger och tittar på med sina stora fina kattögon.
Är livrädd för att han ska hoppa ner från stupet nu när spaljén är borta, men Rolf säger att katter klarar såna hopp.
Fast jag oroar mej ändå, såklart.

4 kommentarer:

  1. Vi håller oxå på med operation utrota furu här hemma. Här har turen kommit till köksluckorna :-D

    SvaraRadera
  2. Vi håller också på med operation "Utrota furun" här hemma. Måste vara ngt smittsamt som går, ha ha / Åsa

    SvaraRadera
  3. Hejsan,
    vilket farligt stup- men roligt med förändring! Det skulle vara roligt om du vill visa upp ditt projekt på Byggla.se. Är du intresserad kan jag erbjuda en morot.
    Maila mig på vendela.byggla@gmail.com så berättar jag mer!
    /Vendela

    SvaraRadera
  4. Tja samma för mig jag håller på att utrota min fulfuru, har du hittat någon bra vit lasyr, jag har provat ett par var mest nöjd med Hedins,men den är svin dyr! Har du n¨ågot tips?
    //kerstin

    SvaraRadera