11 november 2021

KalasKalltOchLiteAnnat

 Då gör jag ett nytt försök, har påbörjat det här inlägget fyra gånger den här veckan. Nu gör jag ett sista försök.

I måndags kom vintern med minusgrader, snö på marken, blåsigt och snorkallt. Alltid samma reaktion varenda år...min är alltid NEJ! Men det är väl bara att härda ut och minimera sin utevistelse som alla andra år. Längtar redan till eländet är över. 

I lördags fyllde våran lilla prins 1 år. Vi var först på plats och Leandro fick sina paket och grattiskramar av oss. Alessia informerade oss snabbt om att Lillen inte kunde öppna sina paket själv men att hon gärna kunde hjälpa till. Många gäster kom för att fira jubilaren som tog det hela med ro. Den blåa heliumballongen var den han var mest road av. I väntan på övriga gäster försökte jag att ta ett bra 1-årskort men det gick inget vidare.

Och som alltid bjöds det på en fantastiskt goda tårta och annat gott.



Utav oss fick Leandro bl.a denna fotopekbok, en bit och dregelvänlig bok med tjocka sidor. Leandro på förstasidan såklart och mormor Ewa på sista sidan. Han fick även en vinterjacka, kläder och en grå Mini-Kånken. Han blev glad för allt!
 

Ett axplock av bokens övriga sidor. Gjorde likadana till tjejerna som uppskattades. En toppenpresent med andra ord.

Annars i veckan har jag inte gjort så mycket. Har haft fyra lediga avkopplande dagar. Åkte till Sundbyberg i tisdags och träffade min barndomskompis Ingrid. Vi lunchade gott och ventilerade oss i dryga två timmar. Alltid lika roligt att träffas. Nu ska vi försöka göra det här till en vana så nästa träff ska snart planeras in innan jul är tanken.

Just ja! Vi har hunnit med ett besök hos gammelmormor också. Emilie var ledig en dag här i veckan och då åkte vi till mormor. Hon har bara träffat Leandro en enda gång p.g.a pandemin så det var en mycket glad gammelmormor som äntligen fick återse charmtrollet för dagen iklädd moderiktig punkfrilla.

Sen måste jag bara berätta att vi återigen lyckades få världsklassplatser till nästa års Mellofinal. Vi är överlyckliga och framförallt oerhört tacksamma för våra snälla och vänliga kontakter som hjälper oss med detta, år efter år. Kan till och med finnas risk för att ni får se oss i rutan.....Tack Mia och Karin 💗

Nu ska jag sticka till mamma.

På återhörande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar