27 juni 2022

Bröllopet

Men hörrni! Vad har vi för väder? Sommarhetta och runt 30 grader och jag håller mig mest inomhus. Rör mig minimalt så vad passar väl bättre än att uppdatera bloggen? Då behöver jag bara röra mina två pekfingrar. Toppenbra!

I helgen var det tre veckor sedan Emilie och Jogge gifte sig. Dags att dela med mig med lite bilder och sedvanligt svammel kanske.

Bröllopet ägde rum utomhus i spenaten på Larsson Lada i Nykvarn. Vädret var på topp och alla cirka 50 gästerna likaså. 

Vi och många av gästerna hade bokat hotell i närbelägna Södertälje. Inhyrd buss körde oss från hotellet till Larssons Lada. 14.20 avgick den mot bröllopet och exakt 12 timmar senare blev vi hemkörda. Hem kommer man alltid!

Äsch, skriver inte så mycket mer utan ger mig på bildvisningen istället. Den är roligast, har cirka 300 bilder. Jobbat på bra med telefonen med andra ord. Några bilder är dock från den otroligt duktiga fotograf dom anlitat och som var med från morgon till kväll. Vilka bilder!

 
Laddad och klar väntar jag på min duschande make. 

 
Alla ombord på bussen, då kör vi.
 
 
Alessia blev glad när vi kom 💚

 
Världens bästa och finaste människor, Emeli och Tommy, toastmadame/master
💕 Varför måste ni bor så långt bort från oss? 💕

 
Bullbak var beställt av brudparet. Jag bakade 146 kanelbullar som skulle vara till minglet. 
(Bilden lånad från Larssons Ladas Instagram)

 
Det fanns mycket gott på minglet. Godis, chips, kaffe, bullar, bubbel, läsk och öl.

 
Selfiedags för alla gäster
 
 
 💕 First look 💕

 
 Finingar!



 
Hoho, Leandro!  
Kolla bakom dig! Mamma och pappa ingår äktenskap, med varandra.
Missa inte det, pojk!

 
Min favoritbild 💙


 
Hela familjen Gomez förutom Carlos som hängde med mig.


Ösa grus i mammas kjol var kul

 
Vackert dukat bord och det bjöds på italiensk såklart!

 
 💕
 

Jag? Av alla människor höll tal till brudparet. Läskigt, nervöst och svettigt. Men vad sjutton, jag körde på med en blandning av trumpetspelande och ytterligare lite svammel. Ingen minns en fegis.
Kan dock inte minnas vad jag sa som gjorde att jag håller upp en hand? Andra gången i mitt liv jag håller låda...förlåt tal.
 

 ......och där tittade Rudolf in i kameran.


Snart dags att åka bussen till hotellet men självklart hanns det med en selfie. Ingrid hälsar att hon precis stoppade en godisdödskalle i munnen, därav hennes lite skeva min.
 
Tack rara Emilie & Jogge för att vi fick vara med på ert fina bröllop, älskar er 💕

1 kommentar:

  1. Fint och härligt bröllop! Tack Ewa att du delar!

    SvaraRadera