2 november 2011

BULGUR


Börjar med att visa er bilden på dagens middag i Pettssonska.
Baconlindat färsspett, tzatziki och bulgur. Dom tre basilikabladen är mest
till för att det ska se snyggt ut.
Har sett på TV att kändiskockarna brukar göra så.
Uppmärksamma läsare med eller utan läsglasögon ser att det inte är några spett.
Träpinnarna är mest i vägen tycker jag och sen är dom lite svårtuggade.
Men funkar bra att peta tänderna med efter man har ätit. Tandpetare för jättetrutar!
Lille Rolf fick kokt, trist, torr äcklig potatis till istället för bulgur.
Bulgur är en otäck nymodighet som inte vågas prova på. Men guud vad jag tycker om det, så gott.

Väntar på Emilie, hon skulle komma hem vid 19.00. Då hinner jag umgås med henne en snabbis innan jag beger mej till Bålsta. 
Två nätter på tur nu, sen ledig till söndag då jag har en bytesnatt med Mia.
Finemang helt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar