30 november 2011

Fransk senap på besök


I dag har min sömn efter nattens arbete varit lite ituhackad. Första halvlek varade mellan 8.00 och 11.00 sen skuttade jag absolut inte upp, utan jag masade mej motvilligt upp för att klä på mej och åka till Arlanda.
12.00 skulle min storebror och hans resesällskap landa efter att ha varit två veckor i Amerika.
Mycket kufar på Arlanda att titta på, barn som skriker, vuxna som gråter, människor som inte fattar något och människor som pratar i mobilen...HÖGT!
Owe shoppar alltid loss när han är i USA. Denna gången hade han köpt ett avgassystem på en loppmarknad för 60 dollar. Inte för att han vet om det passar men då kunde man bygga om det, han ser möjligheter i allt.
Sen att det kostade 75 dollar att ta hem det på flyget är en annan femma.
Jag fick förstås också present, det får jag alltid.
I dag inget undantag. Denna finfina burk med senap inhandlades på
Charles de Gaulleflygplatsen vid mellanlandningen. Jag gillar inte senap men det kan ju inte han veta, men burken är söt och Rolf gillar senap. Blir perfekt på julbordet. Svensk julskinka med fransk senap, kallas visst crossfoods?

Hemma igen efter ett par timmars flackande med en fullproppad bil.
Lite fil och flejjks och sen i sängen igen. Somnade per omgående och vaknade av att maken kom hem 17.00!
Låg kvar och låtsades sova så jag slapp middagsbestyren. Han gick på det och fixade stekta falukorvarskivor med stuvade makaroner.

I natt dags för andra nattens jobb. Hoppas den blir lika lagom som föregående.
Nu måste jag ha kvalitetstid med min kisse. Han tycker nog mamma har varit tråkig som sovit hela dagen.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar