2 maj 2018

LedigIgen


Vilken långsovning jag lyckades med idag! Välbehövligt och fantastiskt skönt efter två nätters jobb.
Var längesedan jag var så här slut i kropp och knopp. 
Innan jag kröp ner i sängen fyllde jag Gustavs matskål till bredden i uterummet, toppade med lite godis,  bytte vattnet i vattenskålen och sen placerade jag kissen därute och gick in, stängde dörren och tvärsomnade. Underbart att inte bli väckt en gång i kvarten, 
Nu är jag lite långledig, en halv långledighet på fem nätter. Inte förrän nästa måndag är det dags att ikläda sig uniformen igen. Ska försöka njuta så mycket det bara går.


Igår ringde Emilie och välkomnade oss på grillmiddag. Finns inget bättre än spontana middagsinbjudningar. Som alltid blir man långt ifrån besviken när det dukas upp godsaker med det man gillar mest. 


Kul man kan ha med utomhuskritor....mormor är bäst. Duktig du är Carlos!
 

Hej då lilla familjen och tack för den goda maten. Vi skjutsade Erika till pendeln och sen vi fortsatte hemåt. Hann ligga på soffan och jäsa en liten stund innan det var dags att åka mot jobbet.

Nattens jobb blev en toppennatt, främst beroende att jag fick jobba med Johanna. Min favorit ❤ 
Det trista är att vi bara jobbar en endaste ynka natt tillsammans på vårt schema. 
Men jädrar vad kul vi har då. Bästa att passa på.

I morgon ska jag och Erika vara i Kungsängen och passa Lill-Chippen och Carlos. Stella är på förskolan men vi ska hämta henne vid 15.00 som vanligt. Hoppas det blir skapligt och regnfritt väder så vi kan promenera. 

Bäst att hoppa i säng, tidig uppstigning i morgon. Tror dessvärre att jag inte kommer somna allaredan. Sov som jag nämnde väldigt länge idag och just nu är jag inte det minsta trött.
Får väl roa mig med att läsa mina favoritbloggar, zappa på televisionsapparaten och äta mandariner.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar