27 februari 2019

CatfightOroMedSol



Så var denna lilla ledighet över och i kväll är det dags att återgå till jobbet igen. 
Har inte gjort så mycket under mina lediga dagar mer än slappat, varit hos mamma, haft lönesamtal med chefen och oroat mig för Gustav.

Gustav var i slagsmål med sin antagonist den röda katten häromdagen. Vi har länge trott att denna röda kattjävel inte fanns längre eftersom det var länge sedan vi såg eländet.
Såklart var det inte Gustavs fel utan den andras fel, jag såg nämligen att den kom in på våran tomt och gick fram till Gustav som låg i en fåtölj på verandan och solade sig i godan ro. Jag försökte skrämma bort den men lyckades inte. 
Kattslagsmål är inte kul att bevittna eller för den delen lyssna på, låter hemskt. Jag hämtade sopkvasten och försökte få i sär dom utan större framgång. Då gick jag in och väntade på resultatet, och efter en stund haltade han in. Tufsig, dammig, han skakade och med ett stängt rinnande vänsteröga. 
Jahapp! Det första jag tänkte var dyra veterinärkostnader. Han åt lite och sedan gick han in och la sig i sin zebrabädd. Och där sov han i 16 timmar.
Jag var förstås mest orolig för ögat, var det en hornhinneskada eller inte. Svårt att titta eftersom han blundade och var ovillig att låta oss undersöka honom.
I går var han på bättre humör och vi hade pälsvård på bordet. Det gillar han! Jag kammade bort massor med lösa tovor som lossnat i hans tufsiga päls, försökte se några bitsår eller annat och fick titta på ögat.
Det är extremt svårt att försöka hitta något sår i denna tjocka och svarta päls. Ögat blir som tur är bättre och bättre för varje dag och idag ser det ut som vanligt igen. Puh!

Gårdagens lönesamtal gick bra, jag är ju så duktig! Fast hela samtalet handlade mest om min framtid som inte ser så ljus ut p.g.a min hälsa. Finns ingen lösning verkar det som. 
Känns fruktansvärt trist och jag oroar mig såklart.

Nu ska jag försöka sova en stund innan det är dags att ta itu med kvällens kulinariska upplevelse innan jobbet kallar.

Ha det gott!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar