9 oktober 2021

GillaPåVecka40

Den här veckan i oktober de senaste åren har varit väldigt spännande och framförallt roliga. Det kommer upp så många härliga minnen när jag bläddrar bland alla bilder i telefonen, alla samma vecka. Just den här vi befinner oss i nu. Förklarar pedagogiskt med bildvisning:

2020:

Vi stack i väg till Ullared ett par dagar. Shopping, hotellövernattning, skratt, god mat och vin och tokigheter som alltid med bästa vännerna.

Rudolf fyllde 60 år och vi firade såklart lugnt, stilla och självklart ansvarsfullt med närmsta vännerna och enligt gällande coronarestriktioner. Dessvärre saknade vi Anne och Torbjörn som höll sig hemma p.g.a symtom i familjen.

2019:

Packad och klar för en klubbhelg med gänget och siktet inställt på........

.....Vimmerby! Festkommittén var ett härligt gäng smålänningar som alla var utklädda till Tjorven, nej Pippi heter visst flickebarnet. Roligt och modigt att våga uppträda med både sång och dans för oss.

Vi bodde på Vimmerby Stadshotell och festligheterna inleddes bl.a med ett melodikryss i schlagertema. Plättlätt tänkte jag och sa till Anne att det här kommer vi ro hem. Men så fel jag hade. Det var det svåraste korsord vi gjort någon gång. Dessutom räckte rutorna inte till så Anne fick improvisera. Kan meddela att vi inte vann....men kul hade vi!

Själva festen med alla hemliga gäster som skulle uppträda ägde rum på Pumpen en bit utanför Vimmerby. Hyrda bussar tog oss både dit och hem och vi fick flashiga självlysande armband, trerätters, vin, uppträdande och sen var det party natten lång....typ.


 Andreas Lundstedt var en av dom som underhöll oss. Undrar så vad ni pratar om här?! Kom igen nu Anne, vad babblade ni om?

2018:

 Även detta år var klubbhelgen inplanerad till denna vecka. Som två förväntansfulla kalvar på grönbete slog vi oss lösa och åkte på roadtrip......

....till Sundbyholms Slott. Den efterlängtade helgen var äntligen här, den helgen som är bland dom roligaste som finns. Klubbhelg med Melodifestivalklubben, oooopa!

 
Många mellostjärnor uppträdde som alltid på våra klubbhelger. Mariette var en utav dom. 
En fantastiskt rolig helg med likasinnade vänner.

2017:

 
Vi åkte på vår livs första men långt i från sista vinresa. Här ett arrangerat och påtvingat kort mitt i spenaten. Det är så fantastiskt vackert i Piemonte, vilka vyer.

 
Resan gick till Piemonte i norra Italien. Vi besökte många vingårdar, Fontanafredda var den allra första.
 
 
Här är vi på vår favoritvingård Cascina Vano, ni vet den som jag alltid brukar tjata om. Den här vinprovningen var helt fantastisk och något utöver det vanliga. Längtar tillbaka!

 
Rolf fick skorna knutna av omtänksamma Annika.

 
Hela gänget äter en galet god vinlunch innan avfärd till Milano och flyget hem till verkligheten igen. 
Hade lätt kunnat vara kvar en vecka till...minst. Eller till och med flytta dit.
Det roliga är att nästa helg kommer vi träffa delar av dessa fina vänner när vi åker till Kivik över helgen. 
 
2021:

Och vart vill jag komma med alla dessa minnen just den här veckan? Det kan man verkligen undra!


Svaret stavas Carola! Anne och jag lyckades i går morse, trötta som attan eftersom vi jobbat natt sno åt oss biljetter till julkonserten på Steninge. Riktiga kalasplatser också. Vi kämpade mot tröttheten och höll oss vakna till 9.00 då förhandssläppet var. Men sen ska ni tro att vi somnade ovaggade, glada och förväntansfulla.
 

Som om inte det vore nog...när jag slog upp mina vackra ögon på eftermiddagen fick jag en minst sagt glad överraskning. Äntligen är värdstaden bestämd till nästa års ESC. Vi ska alltså till Turin....som ligger i Piemonte. Och vad ligger mera i Piemonte? Just det Cascina Vano och självklart många andra vingårdar. Anne och jag har en plan. Skulle det vara så att vi inte får några ESC-biljetter eller att priset är skyhögt så kommer vi roa oss med andra saker som t.ex vingårdsbesök. Semifinalerna och finalen kan vi se på någon storbildsskärm tillsammans med andra biljettlösa stackars krakar. Förstår vad pengar vi spar då!
Kollade google maps och det är endast dryga 6 mil från Turin till vingården. Dock kringelikrokvägar uppe i bergen men Anne är en duktig chaufför. 

Hotell är bokat sen länge, det gjorde Anne redan i maj och flygbiljetterna är också bokade. Tur att jag har henne, hon fixar allt och jag bara hänger med. Nu gäller det bara att hålla sig frisk och helst på benen. Semester behöver jag inte tänka på eftersom jag bestämmer själv när jag vill jobba. Tippelitopp! 
 
Nu håller jag på att värma upp och ladda för VM-kvalet Sverige-Kosovo, matchstart 18.00. Heja Zlatan...nej just ja, han ska inte vara med. Heja Sverige!
 
Trevlig lördag på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar