1 juli 2021

GrattisBloggen12årIdag


 Den sovande bloggen har visst bemärkelsedag i dag påminde Facebook mig om. Grattis Bloggen! Antalet inlägg blir färre och färre fast ni som läser blir på något underligt sätt fler och fler. Ska försöka hålla liv i den ett tag till. 

Vad har hänt sen sist då? Massor, lite till eller kanske inte det minsta. Allt är relativt. Vi har födelsedagskalasat ytterligare en gång. En otroligt het söndag kom alla mina rara familjemedlemmar på besök. Åtta till antalet: Ingrid, Erika, Emilie, Jogge, Carlos, Stella, Alessia och Leandro. Varmt som attan var det och vi bestämde oss för att äta på baksidan i skuggan vid Svampen. 

Vi åt bl.a hemgjorda pizzor med spännande topping. Jag drabbades av tillfällig solsting och sinnesförvirring och lyckades lägga fel ingredienser på pizzorna. Dom ugnsrostade grönsakerna hamnade på chevrecremen där egentligen rödbetorna, honungen och pinjenötterna skulle vara. Blev en spännande kombination men ingen gnällde förutom en, litegrann.

l
 
💜

Mammas lägenhet är hyfsat varm. Höll på att få värmeslag när jag var där häromdagen. Men hon klagar inte, hon tyckte till och med det var lite kallt?! 

I söndags var Emilie, jag och Leandro och hälsade på mamma. Hon pratar mycket om Lillen och nu var det ett tag sedan hon träffade honom, han växer fort. Hon blev jätteglad och tycker han är så fin! 

 
Tänk att han kan sitta själv nu. Men såklart bullade oroliga jag upp med soffans alla kuddar, kylskåpskanten var farligt nära.

 
Smygbild!

 
Tycker den här smygbilden är så fin 💗 
 
Gammelmormor 92 år och 7 månader tillsammans med sitt yngsta barnbarnsbarn som är 92 år yngre ganska exakt. Novemberbarn båda två, en född 1928 och en född 2020.
 
 
Carlos har varit på besök. Som tur var en dag då det inte var riktigt lika varmt. Vi kunde till och med gå en lite längre runda, mysigt. Älskar denna lilla kille så mycket.
 

Katten Cesar hänger här ganska mycket. Idag tog han en liten siesta i solen medans vi åt middag. 
 
 
En tur till Drömparken har jag också hunnit med. Tillsammans med dessa tre gullungar och deras mor. Leandro premiärgungade och tyckte det var jättespännande. En mysig dag som jag bär med mig länge.
 
Jobbhelg på ingång och sen är jag långledig innan två ynka nätter vecka 28. Men sen är det äntligen min tur att ha semester. 

Ja, nu vet ni i alla fall att jag lever. Ett litet torftigt inlägg kom till slut upp här på bloggens 12-årsdag. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar