29 november 2018

FinaVännerPåBesök



Livet går vidare och dagarna fortsätter trots ledsamheter och sorg blandat med glädje. I morgon blir det till en början en tung dag då vi ska på begravning, det är Rudolf storebror Ulf som helt oväntat gick bort alldeles för tidigt. Senare på eftermiddagen ska vi ta oss till Artipelag för att äta julbord och se julbordsshowen med Cirkus Cirkör tillsammans med Rudolfs jobb. Kommer bli skoj, gott och mycket trevligt.


Idag började jag dagen med att besöka Lättakuten hos Bålstadoktorn. Mitt vänstra öra har krånglat sen drygt en månad tillbaka, ett envist hörselgångseksem som aldrig verkar ge sig trots droppar två gånger/dag. Sedan tre dagar är jag dessutom hörande enbart på det friska örat. Efter en dryg timmes väntan i väntrummet var det min tur. Det såg mycket bättre ut i örat och jag ska fortsätta droppa duktigt som tidigare så skulle det nog ge med sig. Hoppas att hörseln återkommer och att smärtan försvinner.



I går kväll hade jag ett glatt gäng föredettingar hemma på trevligheter. En sammankomst planerad sedan länge i och med att jag slutade på mitt förra jobb. Kändes som jag aldrig sa hej då till alla så en helkväll här hemma var det minsta jag kunde göra för mina bästa jobbarkompisar som jag saknar allihopa.


Många plankor var det....och jag gjorde det lätt för mig. Slängde fram lite italienska charkuterier, ostar, kycklingspett, mozzarella och tomatspett i miniformat, pizza, grissini, honungsmelon och lite annat lättuggat.Det går oftast hem hos gästerna, inget undantag denna kväll.

Det blev mer än fullsatt i uterummet där jag lyckats skrämma upp termometern till dryga 20 grader.
Men finns det hjärterum så finns det stjärterum, speciellt när det gäller dessa stjärtar... Och när 12 damer i varierande ålder tjattrar, skrattar, fnittrar och håller låda i 180 då....då jäklars steg temperaturen ganska snabbt.

 
❤❤❤


Min hemlagade lemon key pie..ser väldigt god ut och det var den OM man nu hade turen att lyckas få med sig en bit på assietten. Fick ta fram hammare, spett och borrsväng nästan.
Den hade nämligen fastnat i formen, stenjävlahårt dessutom.....pinsamt Ewa. Detta trots att jag gjort den i samma jäkla form tidigare UTAN att den fastnade. Blev så att säga pannkaka av desserten men det är smällar man får ta som hobbykock. Gick att äta ända som tur var, men det var fanimig ingen vacker syn. Roy Fares hade gråtit om han sett hur hans paj blev...


Fick finfina hejdågåvor också. På pricken passande till just mig, tack snälla ni ❤
Den vackra, och med all säkerhet goda flaskan är från Marie Ö, tack rara du ❤

Tack alla mina vänner att ni gjorde min kväll! Glad att jag har er  ❤



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar