17 maj 2019

HejaSverigeVisaVarSkåpetSkaStå


Idag firar jag och min hälsena 3 år. Tänk vad bra jag blev efter operationen, trodde jag aldrig.


I går fick vi feeling! Sommarfeeling och satte oss på verandan och mumsade lite. Jag gick på upptäcksfärd i köket och hittade en Morbierost, prosciutto, en klase vindruvor och lite halvgamla kex. 20 grader och där satt vi och drack rödvin på en torsdag, busigt va?


Åke har påbörjat sin säsonganställning. Han tyckte det var kul att komma ut i friska luften igen och  blev genast förtjust i Lidl-flamingon och körde lite trix för att imponera på henne. Pappa Rudolf pratade som alltid med honom på sitt lenaste sätt..."Nämen hej Åke, är du ute och jobbar igen. Duktig du är!" Obs, jag skojar inte!


Semi 2 i går, inget att oroa sig för för svenskt vidkommande. Men klart jag hade lite puls innan Sverige ropades upp. Själv röstade jag på Norge utav två anledningar (fast det gick inte så bra första gången som bilden visar) Jag gillade låten och det är nära att åka nästa år om utifall dom mot förmodan skulle vinna. Nu kommer det ju aldrig hända men ändå....
Ångrar kanske lite att vi inte åkte till Tel Aviv när vi ser alla roliga bilder och möten från andra klubbmedlemmar. Men Israel?...nja det tar emot en del att resa dit. Och vissa medlemmar har inte haft det helt lätt där nere med vissa praktiska saker.

I natt är det dags att jobba. Tror Anne och jag siktar på sova fort i morgon så vi hinner checka in på Scandic Continental i tid. Vill ju hinna utnyttja rummet, känna in mysfaktorn och dricka bubbel innan vi beger oss till Patricia för middag, festligheter och finalen på storskärm med andra klubbmedlemmar som liksom vi valde att stanna hemma.

Vad tror ni nu då? Hur går det för John? Jag har sagt hela tiden att han kommer vinna och det säger jag fortfarande. Heja Sverige!
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar