10 november 2019

SkeppOhojIdolOchCarola



Godmorgon söndag!
I går var en rolig dag. Uppstigning i ottan klockan 05.00 för en snabb dusch och en pytteliten macka och en kopp kaffe.
Owe hämtade oss strax efter 06.00 och vi åkte upp och hämtade Ingrid för att sedan åka till Bålsta.


Det var bara vi tre tappra som väntade på anslutningsbussen till Grisslehamn och jag hoppade jämnfota av glädje när jag såg bussen rulla in....ojojoj!
Blev ingen bild när vi klev på, kändes lite pinsamt men väl en suddig mörk bild när vi blev avsläppta 11 timmar senare.
Sen väntade en nästan två timmar slingrig åktur upp till Grisslehamn. Bussen stannade i varannan enbuske och lite här och var och plockade upp folk. Det var långt i från fullsatt i bussen.

Reseledaren checkar in




Väl ombord gick vi direkt och ställde oss i kön till viltbordsbuffén, vi hade den tidiga sittningen 10.00 och vi var hungriga alla tre.
Vi började såklart som sig bör med varsitt glas champagne till den kalla maten. Var lite läskigt att gå och hämta maten. Inte för att vi var rädda för dom vilda djuren för det insåg vi snabbt att dom som tur var redan var döda. Men sjögången! Det gungade hela tiden och jag med min dåliga balans var livrädd att jag skulle hamna i fyllecellen redan innan lunch. Fler än jag hade som tur samma problem såg jag, alla fnittrade ojsan när snedstegen togs. 

Den här hoppade vi över, är rädd om plomberna

Maten var jättebra, men som alltid när det är buffé så infaller matkoman tämligen fort. När vi kom till det varma var i alla fall jag redan mätt och då hade jag efterrättsdelen OCH osten kvar. Jobbigt!
Rudolf tystnade en bit in på varmrättsdelen och åt inget mer efter det.

12.30 var det dags att "bege" sig som en trevlig servitris bad oss om. Det skulle dukas på nytt till den sena sittningen klockan 13.00.

Tänk att det här vinet köpte vi för många år sedan innan vi visste bättre :(

Vi gick ett varv på den lilla båten innan taxfreebutiken återigen skulle öppna. Rudolf handlade en flaska rom och jag ingenting, kände inte mig sugen på något alls.
Resten av resan satt vi på Café Käringsund och studerade folk. Min favoritsyssla som ni vet. Skrattade åt Ingrid som tyckte att den här resan var bra i studiesyfte, så rätt hon har denna kloka kvinna.
Ingrid bjöd på varsitt glas rosé till oss och en GT till Rudolf innan det var dags att återse bussen igen för hemfärd.

Vi åt av naturliga orsaker ingen middag på kvällen. Men vi sov en stund innan favoritprogrammet Så mycket bättre började. Men hallå?! Såg ni det? Hur bra är det inte, bästa programmet.
Sovit som en stock i natt ända till 9.00 då Stella och Alessia ringde facetime till mig.
Rudolf var redan uppe och i färd med att åka och hämta Jogge och vidare till Storage 24 i Järfälla för att tömma Erikas förråd där hon haft hela sitt möblemang förvarat i ca 2,5 år förutom sängen och kläder.
Idag flyttar hon in eller in igen? i lägenheten i Vällingby. Hon har varit inneboende hos en vän som nu har flyttat och Erika får äntligen ha något alldeles eget igen. Med sina egna möbler, köksgrejer, tavlor, lampor och allt vad det innebär. Härligt Erika ❤


Nu till Idol, såg ni fredagsfinalen? Det gjorde jag och herrejäklars vad bra alla var. Carola och Gottfrid, vad säger man? Jag höll på att spräcka högtalarna här hemma i min ensamhet. Shit, vad dom levererade och jag har tittat på klippet otagliga gånger. Makalöst bra!
Messade Anne direkt: "Steninge? Vi måste dit!" Och sen tog den en kvart innan biljetter till 6/12 var våra. Är dock lite oroad över min allergi. Förra årets konsertbilder och filmsnuttar visar att hon har hela ladan full av halmbalar...jag är allergisk mot hö och halm men får väl försöka preppa mig innan eller gå ut om jag blir dålig. Fast då ska det vara riktigt eländigt om jag ska gå ut...!

  1986 och Emilie är 1 år

1988 och Erika är 1 år

Fars Dag idag, jahapp! Min lilla pappa bor ju i himlen sedan snart 16 år men jag tänker på honom varje dag. Hoppas Gustav och Micke har letat rätt på honom, vet att dom kommer ha kul ihop ❤


I går hade Stella sin andra ridlektion i nyinköpta vinterridstövlar och ridbyxor med stjärnor på. Passande nog hette hästen för dagen Star.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar