25 november 2019

FörskolehämtningLivsteckenFrånNisse-Liten



Blir långt mellan inläggen här i den näst intill sovande bloggen. Har jobbat tre nätter och är därmed ledig ända till den 11/12. Känns inte så tokigt faktiskt. Idag sov jag lite kortare än jag brukar men likt förbaskat gick det inget vidare att somna nu på kvällen. Gör ett nytt försök så småningom.

Hämtade mina små gullfisar idag från förskolan. Är så himla roligt och se deras glädje när mormor anländer.
Påklädningen gick snabbt, Stella klädde på sig på tre röda och sen gick vi vidare till Alessias avdelning. Medans jag letade efter ett par bortsprungna termobyxor (som visade sig inte vara bortsprungna) hade Alessia redan fått på sig fleecetröja, jacka och skor. 

Vi åkte hem till oss som vi gjort dom senaste gångerna jag hämtat. Idag hade Stella bestämt att dom skulle stanna länge innan mamma och pappa hämtade hem sina telningar.


 Vi började sedvanligt med att fika, det är sen gammalt.


Det uppstod glädjescener när Stella upptäckte att det låg ett brev på vedhögen vid vedspisen. Jag läste brevet högt medans hon hoppade jämnfota av glädje.... "Jippie, Nisse-Liten kommer tillbaka!"
Ser nu att Nisse måste kanske lära sig att skriva lite mer tydligt.



















Fortare än blixten plockades veden bort och sopskyffeln åkte fram. Alessia stod bredvid och såg lite halvskraj ut medans hon sa "Jag gillar inte tomten!" upprepande gånger.
Tror inte hon minns förra årets lilla tomte som busade hos oss, hon var bara 1,5 år då. När Stella var nöjd med städningen ville hon skriva ett brev till Nissen där hon hälsade honom välkommen tillbaka. För säkerhets skull la hon en halväten överbliven minidonut bredvid kuvertet i fall han skulle vara hungrig vid inflyttningen. Herregud, vad man lurar barn i juletid.


Nisse-Liten 2018 då snön låg som ett vitt täcke i vedholken.



















När morfar kom hem fick han som alltid assistans med middagen. Mini-Zlatan kokade makaroner och åt rå falukorv.

Nu gäller det att tänka ut några nya Nissebus. Stella minns alla han gjorde förra året, hur kan hon ha ett sånt bra minne. Roligast tyckte hon det var när han hade lagt bananskal på taket på pepparkakshuset och lindat in gunghästen i toapapper.  Jag tycker att det var kul när alla stearinljus i ljusstakarna var utbytta till morötter, det var riktigt fint.

Dags att göra ett nytt sovförsök. I morgon rivstartar jag min 16 dagars ledighet med allehanda roliga och mindre roliga aktiviteter.

Godnatt ❤






Just ja, för er som inte känner till Rudolfs vanor byter han alltid om till morgonrock när han kommer hem från jobbet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar