17 juni 2019

ToscanaDel1




Dags att göra en sammanfattning av vår Toscanaresa.  Vi började med att flyga till Malmö sent i söndags, checkade in på Sturups Airport Hotel och träffade resten av gänget som alla bor i Skåne. Samma line up som Piemonteresan 2017. Totalt 18 superhärliga människor som känns skönt att ha som vänner.
Efter en redig räkmacka och varsitt glas rose var det dags att sova. Då hade klockan redan passerat midnatt och frukosten var beställd till 4.00. Blev inte många timmars sömn för mig, har svårt att koppla av när jag vet att jag ska upp strax igen.


Klockan 4.30 kom Kiviks Taxi och hämtade oss för att köra över bron till Kastrup. Hann knappt sätta mig i flyget innan jag somnade, tror alla mer eller mindre toksov hela resan. Paybacktime för Rudolf som tog några vackra sovdregelbilder på mig, visas icke här!




















Landade i ett varmt Pisa och efter hämtning av våra två minibussar begav vi oss direkt till lutande tornet i Pisa för en guidad tur.



Koncenterat lyssnar pojkarna på guiden, hon var helt fantastisk.


Resan första lunch åt vi på ett jättefint förbokat ställe i Pisa. Bruschetta och Frutti di mare, behöver väl inte ens nämna att det smakade helt galet gott.
Alla våra måltider hade Åke förbokat, så skönt att bara glida in 18 personer och sätta sig vid dukat bord och bli serverad.


 Veckans första men långt i från sista vinprovning hölls på La Spinetta Casanova.


Svalt och skönt i vinkällaren
 

Efter vinprovningen och diverse beställningar av viner åkte vi vidare mot vår fästning, Rocca Di Castagnoli...och jag tappade andan..


 Nu blir det bildbomb! 


 Här bor vi!


Stället var helt magiskt och jag nyper mig i armen för att förstå att jag verkligen fick vara med om det här.


 Vi åt kvällens middag på hotellet. Alla var supertrötta efter att ha varit igång i typ ett helt dygn.



















Tappade räkningen på alla rätter som kom in. När pastan med Karl-Johansvamp och tryffel serverades trodde alla att nu var det nog slut. Men nejdå, en kötträtt med potatis var näst på tur....och efter det en dessert som dom flesta avböjde vänligt men bestämt.
Behöver nog inte säga att vi sov gott den här första natten på detta sagolika hotell.

Hjälp, tog en hel förmiddag att få till första dagen. Nu måste jag syssla med andra saker. Återkommer med dag 2 annan dag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar