9 juni 2019

KalasHettaOchOperationBullar



Godmorgon!
Klev ur sängen klockan 4.30 i morse, kunde inte somna om när Gustav väckt mig. Har väl i ärlighetens namn fått en släng av den s.k resfebern också.
Är en del att fixa idag så det var bara att kliva upp. Har en bulldeg på jäsning just nu, är väl första gången jag ställt mig och bakat 5.30 en söndagsmorgon. Men mormors goda kanelbullar är beställda av dagens lilla jubilar och såklart bakar jag.
Idag är det alltså Alessias 2-årsdag ❤ obegripligt vad fort åren har gått. Klockan 13.00 är det kalastajm och vi står rustade med paket, kramar och nybakade bullar.
Tänk att denna lilla fina tjej fyller 2 år, hon som alltid är glad och med dom gosiga kramarna, skratten, busblicken och pratet! Herregud, vad hon pratar.



Jogge fyllde år häromdagen och sin vana trogen bjussade Emilie på en fantastiskt god tårta. Alessia valde att sitta i morfars knä och fika, gullungen.

 ❤❤❤❤❤❤


I torsdags när det var som varmast var det dags för barnarbete. Barn och vatten?! Vilken oslagbar kombination. Som dom gnodde på den smutsiga hammocken, fin blev den och vi kunde avsluta med lite gungning. Städhjälp när den är som bäst!



















Gustav hälsar att han är nöjd med sin nya frisyr nu när det råder extremhetta. Visst är den lilla rakade magen gullig?
Nu måste jag passa bullarna i ugnen så dom inte bli brända. Det luktar redan gott och Rudolf kom upp, kliade sig i huvudet, tittade konstigt på mig och gick in och la sig igen.


 Förstår inte riktigt varför? Har inte ni operationsmössa på er när ni bakar? Ofräscht med eventuella hårstrån i bullarna....

Nej, nu får ni klara er utan mig ett par dagar, jag är tillbaka innan ni minst anar. Håll ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar