12 januari 2010

Skojare!

Nu är jag riktigt förbannad! Min mamma ringde strax efter 17.00 idag och var upprörd.
En kvinna i 30-årsåldern hade ringt på hennes dörr och sagt att hon var från Socialstyrelsen. Hon skulle komma in och titta om hon "behövde hjälp" med något, sa hon.
Hon trängde sej över tröskeln med ena benet men morsan är tuff och tryckte ut henne igen!

Hennes grannfru hade släppt in henne tidigare och hon hade gått runt i lägenheten och kollat att lysknapparna fungerat, dragit runt lite stolar och spanat.
Hon hade även frågat om hon hade ont npgonstans. Ja, i ryggen svarade grannfrun. Ja, det har jag med svarade hon då!

Jag sa direkt till mamma att hon skulle ringa polisen, men hon ville inte. Hon ville vänta till imorron och ringa kommunen istället???!!
Okej, men då ringde jag polisen istället. Jag blev riktigt jäkla förbannad på skojarna!
Valde att inte ringa 112 utan det andra numret 11414 för ej akuta ärenden.
Men jäklar vilket pådrag det blev!
Polisen var så tacksam att jag ringde.
En polisbil skickades nästan direkt till mamma och hennes granne.
Dom har tydligen en del problem med detta just nu i kommunen och ville gärna ha fast kvinnan som med all säkerhet har en kompanjon som dom uttryckte sej.
Mamma hade innan polisen kom ringt runt till sina andra ensamstående damer på Norrgårdsvägen för att "varna". Bra jobbat mamma!

Hoppas verkligen skojaren åker fast!

9 kommentarer:

  1. Åhh vad läskigt. Hoppas de får fast henne

    SvaraRadera
  2. läskigt det där. i min hemtrakt till råga på allt!

    SvaraRadera
  3. Det är rent sagt för jävligt! Hålla på å lura gamla människor! Fy fn, hoppas de får tag i fanskapet. Tack för att du skrev om detta, har nu varnat gamla mamma i Kungsängen också.

    SvaraRadera
  4. Hej! Bra Ewa att du ringde polisen hoppas att dom får fast dom /Bödil

    SvaraRadera
  5. Vilken idiot! Hoppas dom får fast på skojjarna! Bra att du ringde och meddelade Ewa.

    SvaraRadera
  6. Heja mamma! Bra jobbat av henne att hon motade ut kärring j-veln!

    SvaraRadera
  7. Jäkla typer. Man blir ju helt jäkla förbannad. Hoppas verkligen att patrasket åker fast fort som bara den. Bra agerat Ewa att ringa polisen.

    SvaraRadera
  8. BRA JOBBAT såna ska fast och få sitta i en gruva långt in under jorden

    SvaraRadera
  9. What?! Vilka puckon det finns! Man blir så arg! Tur att din mamma ringde farmor och varnade.

    SvaraRadera