11 januari 2010

Godkväll


Så har man varit till Lisa som fyllde 50+. Det var jag, Bitte och Ingrid som gratulerade henne. Sen kom det förstås andra gratulanter också, grannar, systrar och övriga vänner.
Som alltid hos Lisa får man en massa gott att glufsa i sej. Idag hade hon bakat kladdkaka, kanelkaka, en mycket god ananaskaka man intog med glass, bullar och lite annat som jag redan glömt.

Tidigare idag så var Erika och jag en snabbis till en zooaffär bakom Ikea. Jag var ute efter en annan bättre transportbur till Gustav. Den han har nu är det svårt att få in han i, han totalvägrar och blir oftast irriterad.

Nu köpte jag en väska som man enkelt bara stoppar i han uppifrån och snabbt igen med "locket" innan han smiter.
Enkelt för mej ensam att stoppa i honom där ifall jag skulle behöva det någongång.
Det går även att öppna på gaveln om man vill. En fin liten, blå Gustavväska för endast 279:-.
För övrigt är det lite bättre med Prinsen idag. Han är fortfarande mycket trött, sover mest. Men det är vanligt efter kattslagsmål. En gång sov han 19 timmar i sträck!
Han haltar minimalt och har även lyckats stretcha det onda frambenet.
Det som oroar mej mest är ögat. Men jag ser inget rött eller svullet men däremot så blinkar lite mer ofta med det.
Men han äter som vanligt, går ut och kissar och ser glad ut på svansen.
Idag känner jag mej minst sagt sliten och trött. Skönt att vara långledig en vecka nu. Ska inte göra någonting vettigt, bara slappa.
Jo, julen ska väl ut förstås. Men det tar bara två röda sen är det klart!
Nu ska jag dricka en kopp the och krypa upp i soffan med lite varma filtar.
Sen blir det nog tidigt sänggående.
Kram och godnatt


1 kommentar:

  1. Åhh vad gott det låter med Lisas fikabröd. Mums!! Själv har jag faktiskt bakat dubbel sats bondkakor idag. Blev lite inspirerad av allt gott fikabröd under julen.

    SvaraRadera