20 januari 2010

Tratten är borta!

Nu är Gustav en glad katt igen! Den stora trattavtagardagen är här, men sanningen är att vi tog bort eländet redan igår kväll.
Ni skulle sett hur söt han var?! Ruskade lite på sej och joggade fram till matskålen först förstås.
Sen kammade jag igenom pälsen runt huvudet för att reda ut en del tovor som snabbt hade påbörjats.
Såret på benet har läkt fint och han har slickat litegrann men inte alls hysteriskt! Vi sa till han och avledde när vi såg att han ville slicka där.
Sen ville han gå ut! Stackarn har inte varit ute sen i torsdags! Han smög ut försiktigt med låg kroppshållning.
Ja, och sen var han som vanligt min lilla katt!
Hoppas nu bara han låter såret vara. Ska ju sova snart så jag har svårt att hålla koll.

Natten annars på arbetet har varit mycket lugn och fridfull. Som ni såg i mitt tidigare inlägg som jag gjorde från mobilen så var jag inte så skärpt som man ska vara på jobbet.
Jag fick lite bråttom till ett larm och glömde helt enkelt sätta tillbaka kannan. Vilket resulterade i 12 koppar kaffe på golvet!
Men ni ser ju att jag sätter dom boende före kaffekokning!

Nej, nu måste jag sova.

Godnatt mina vänner, undrar hur många ni blir idag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar