21 januari 2010

Dagens pedagogiska middagstips

Idag så tänkte jag att ni skulle få ett gott middagstips. Tror kanske att ni redan har fått det utav mig eftersom det är en utav mina paradrätter. Men så här pedagogiskt i bildform har ni inte sett det förr.
Får jag lov att stolt presentera:
Mangokyckling med ris!
Observera att detta är en maträtt jag gjort i 100 år och har därför inga exakta mått.
Jag höftar vilt.
Gör det ni med.
Våga vara lite wild and crazy!


Dela kycklingfileér på längden och bryn dom i en stekpanna, krydda med salt och peppar.
Lägg över i en ugnsfast form.


Hacka över en paprika eller två

Blanda i en bunke:

Grädde (lite grädde=lite sås, mycket grädde=mycket sås!)
En halv burk mango chutney
Chilipeppar efter smak och förstånd
Curry

Häll blandningen över kycklingen och skjuts in i den 200 gradiga ugnen i ca 20 minuter eller typ tills den ser färdig ut!


Servera denna smaskiga måltid tillsammans med ris och en sallad.
Jag valde bort salladen idag p.g.a att jag inte hade någon sallad.
Kom på i skrivande stund att jag hade tänkt ett gott bröd också till.
Men det glömde jag att ta fram från skåpet.
Hjärnan har tagit kompledigt!
Prova det här!
Ni blir inte besvikna.




4 kommentarer:

  1. Ser otroligt Gott Ut detta måste jag prova absolut. kramar sussie

    SvaraRadera
  2. Härligt att du la ut receptet, jag som just frågade efter detta :-).

    SvaraRadera
  3. Mums vad gott det ser ut och så himla pedagogiskt upplagt. Bravo bravo. Ska nog faktiskt också prova det här receptet vilken dag som helst.

    SvaraRadera
  4. Detta ska jag prova! Väldigt bra förklarat!

    SvaraRadera