23 januari 2010

Lördagsutflykt i rasande tempo


Dagen startade med att min omåttligt populäre och äckligt morgonpigga make petade på mina fötter klockan 8.40!!!
Detta var ett liten tecken på att jag skulle gå upp, tror jag.
Trött som en gnu masade jag mej ur sängen och satte mej vid köksbordet och höll på att somna igen. Vaknade av att jag slog hakan i köksbordet.......
Men lite the och rostade mackor botade tröttheten och snart var jag i kläderna också!
Vårt första stopp på denna "Leta-badrumsmöbler-resa" var Fredells i Nacka. Där hade dom ingenting som vi tyckte var fint, men säkert andra kanske.
Sen fortsatte resan: K-Rauta, Beijer, Coop, Ikea och till sist Kvik.
Och kan ni tänka! På Kvik hittade vi det vi sökte....nästan.
Det var ett vitt tvättställ med tillhörande svart, högblankt skåp under med lådor.
Beställningsvara förstås, men det gör inget för hantverkaren har inte hunnit lagt golvet än, det har han lovat att göra i eftermiddag. Så att vi får vänta 2 veckor gör inget.
Bra pris var det också, 4800:-. att jämföra med ett från Hafa som jag ville ha, ett snarlikt som kostade 15000:-.
Nu skulle här firas att vi äntligen hittat det vi sökte! Och när Rolf firar eller bjuder på lunch så är det hamburgare som gäller. Max låg ju nästan granne med Kvik, så där gled vi in och gofflade i oss ett Frisco respektive ett Maxmål.
Vi blev mätta, spyfärdiga och trötta av den nyttiga lunchen.
Innan vi for hem så besökte vi Coop i Kungsängen för lite nödvändig middagshandling.
Nu har vi precis kommit hem och fått i oss varsin kopp kaffe. Maken, ni vet han som skulle lägga golvet idag, har somnat i soffan......
Allt sej likt på Ginstvägen mao.

1 kommentar:

  1. Åhh vad bra att ni hittade det ni sökte. Är så himla nyfiken på hur badrummet kommer att se ut.

    SvaraRadera