25 januari 2010

Hoppla

Hej på er!
Har redan hunnit blivit eftermiddag och jag har fått en del nyttigt gjort idag.
I morse när det värsta av glädjeruset hade lagt sej så begav jag mej till Solna och Centro kakel. Hade fått ett uppdrag av maken att åka och köpa fog till golvet i badrummet.
Och nej, Åsa det blev en vanlig enkel grå, samma färg som kaklet. Rosa fanns inte ens, kanske var tur det!
Passade på att handla på Coop i Bromma när jag ändå var på s.k rull. Oj, vad jag gillar den affären, vilken skillnad på vårat Coop här i Kungsängen!
Stort, fräscht och massvis med mycket bra priser. Köpte på mej lite billigt kött i alla dess former.
Högrev, rostbiff, entrecote och fläskfile allt till kanonpriser.
Känns skönt att äntligen kunna handla ekonomiskt igen när man har en fungerande frys.
Blev en del matbröd också i frysen. Bra att ha!

Sen var jag tvungen att glida in på den jättestora Zoo-affären som ligger alldeles bredvid Coop. Den är nästa lika stor som den jag var i Usa, typ bautastor men inte riktigt....Kunde inte hålla mej längre, nu köpte jag den, ni vet, det som jag pratat om länge, en riktigt bra grej, naturligtvis till Gustav, fattar ni???
Nehä, ni kommer inte på det?
Nä, då får ni tänka till ett tag till. Jag kommer inte avslöja det ännu, men bild kommer så småningom.
Här kostade den bara 399:-, skillnad mot en nätbutik där den kostade 499:- + frakt.
Nu ska jag bara fixa med batterier och leta rätt på en stjärnmejsel, sen ni!!!

När jag åkte hem så var det stopp i trafiken vid Stäket, poliser i fina uniformer vinkade av oss vid Stäketsavfarten. Tydligen hade det varit någon stor olycka längre fram så allt stod stilla.
Mötte ett par ambulanser och även så stod där en ambulanshelikopter.
Usch, vad läskigt!

Nu ska jag påbörja mitt kulinariska stycke i köket.
Mer sedan, kram!

2 kommentarer:

  1. Ush, leste på Aftonbladet att två långtradare har krockat vid Brunna-avfarten.
    Ventar spänd på bild av Gustav och hans present/Kram

    SvaraRadera
  2. Hejsan! ja ddet var tydligen två långtradare som krockat vid tibble stod det på nyheterna vid 13 tiden, Oj vad har han nu fått för kul. Jag har inte orkat blogga idag fy på mig kanske blir bättre i morgon kramar

    SvaraRadera