15 januari 2010

Mera Gustav

Ni förstår säkert att det mest kommer att handla om Gustav nu? Jag tycker så synd om honom. Han går omkring härhemma med svansen och huvudet hängande. Vart han än går så fastnar han med tratten i väggar, dörrar, blomkrukor och gud vet vad.
Han vill bara gå ut, sitter med tratten tätt intill ytterdörren.
Jag har satt en stor lapp på utsidan "Gustav sjuk! Släpp inte ut honom!"
Vore just snyggt om han smiter ut och fastnar med tratten i någonting.
Han har inte sovit någonting sen vi kom hem, men han är så trött stackarn.
Erika och jag hade tänkt åka och äta lunchbuffé på Kinesen i Bålsta idag. Men det får bli en annan gång, jag vill inte lämna Prinsen ensam nu när han är ledsen och sjuk.
Jag åkte däremot upp till den thailändska restaurangen vid Din-X och köpte lunch med mej hem. Det var mycket gott!
Fick ett roligt sms från Ingrid när hon fått vetskap om att Gustav var sjuk!
Det stod så här:" Lite extraräkor och en serietidning kan han väl få?"
Det är klart han ska få det, frågan är bara vilken serietidning han föredrar?

2 kommentarer:

  1. Tidning han föredrar ??? Självklart Katten Gustaf vad annars plus stora räkor kramar Sussie

    Inte för spännande tidning han har ju redan haft sin spänning så det räcker och blir över /Sussie

    SvaraRadera
  2. Han föredrag väl serietidningen om katten Gustaf? Eller?

    SvaraRadera