15 januari 2010

En jobbig kväll för vissa...

Det har varit en jobbig kväll här i huset. Gustav har suttit klistrad 1 cm från ytterdörren i hopp om att han ska bli utsläppt.
Veterinären sa att han skulle vara helt slut och sova hela dagen.
Så fel hon hade!
Han har inte blundat en sekund utan vankat av och an.
Blev lite orolig nu på kvällen eftersom han inte har kissat något sen han kom in i morse vid 4.30. Men nu precis för en stund sen så gick han på lådan, han hade lite problem att ta sej över kanten eftersom tratten tog emot.
Mycket tid går till att försöka avleda och roa han. Klia hakan, klia nosen och gosa. Bära runt på han och titta ut genom fönstren. Det gillar han....
I morgon ska vi då försöka få i han pencillinet. Som ni ser på bilden så har jag köpt på mej lite olika godsaker som han gillar.
Håll tummarna att det funkar!

Oj, vad ni börjar bli trötta på allt svammel om min sjukling nu!
Annars i kväll så åt vi till middag en pasta carbonara. Efter det så åkte Erika till en vän i stán.
Vi har tittat på Lets Dance och slöat i soffan. Precis en alldeles vanlig fredag hemma hos oss, enda skillnaden är att vår lilla lurventuss är sjuk.

Nu ska jag gå och lägga mej, sov i stort sett ingenting inatt då Gustav var försvunnen.

Sov så gott när ni lägger er!

Godnatt!

2 kommentarer:

  1. Hoppas lilltussen sover nu när ni går och lägger er! Pussa på gussen från mig! Kram Sidenskan

    SvaraRadera
  2. Blir inte trött på att höra hur Gustav mår. När jag hade Maggie opererad i höften/benet förra dec. var det nästan det enda jag ville prata om med folk. Så skriv och prata på du.

    SvaraRadera