9 mars 2014

JAG SKA BLI MORMOR!




Det är sant!

Jag ska bli mormor!
Jag har hoppat, skuttat, skrikigt glädjetjut, hjulat, planerat, legat sömnlös och såklart gråtit och gråtit mera....glädjetårar förstås ända sen den 10 januari klockan 21.45 då dom blivande föräldrarna berättade denna underbara nyhet för oss.
Jag har lyckats hemlighålla detta i två månader fast det varit så svårt.
Men nu...nu får jag äntligen berätta för världen.

"Carlos ska bli storebror!" 

var den magiska meningen Emilie sa stående i vardagsrummet med Carlos
 i famnen den där fredagskvällen i början av januari.
Carlos ska bli storebror......vilka fina ord..

Jag fattade på direkten och hoppade med tårarna rinnande för kinderna upp och kramade om
 dom alla tre medans den blivande morfadern lugnt satt kvar i soffan med fjärrkontrollen
i handen och trodde att dom skulle skaffa en hund till.
 Carlos skulle ju bli storebror.
Tror i bland att morfar Rolf fortfarande tror det...en fralla till i familjen.

Men nej...en riktigt liten Mini-Emilie eller Mini-Jogge bor 
därinne i den ännu osynliga lilla bebismagen. 
Självklart världens åttonde underverk och självklart redan världens sötaste 
och självklart satsar jag på titeln världens bästa mormor!

FATTAR NI, JAG SKA ÄNTLIGEN BLI MORMOR! 
Nu gråter jag igen.  
Vilken lycka, vilken känsla, vilken otrolig glädje.
Låt det gå fort till september.


12 kommentarer:

  1. TJOHOOOO!
    Det var äntligen på tiden att du fick bli mormor och lille Rolf morfar!
    Ett STORT GRATTIS!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Nämen ååå så roligt!!! 😍😍💖 Vilken lycka!!

    SvaraRadera
  3. Så fantastiskt kul, mormor Ewa!!! Det är stort de. Puss och kram till er alla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina du! Ja, det känns helt underbart!

      Radera
  4. Vad kul!! Grattis!!:)

    SvaraRadera
  5. Grattis! Vad roligt! 2014 verkar bli ett riktigt babyboom år! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Katrin! Håller med, det blir massor med fina bebisar detta år. Lycka till du med!

      Radera