30 mars 2014

BraDagSpökVarBästVinÄrGott



Oj, vilken bra söndag det här blev då!  Resan med pendeltåg och spårvagn gick galant. Båda farkosterna höll sig på spåret och ingen urspårning skedde som tur var. Jag hämtade ut mina fyra fribiljetter i Cirkuskassan strax efter 13.00 genom att säga det hemliga kodordet till damen i kassan.
Coolt som fasen med kodord...i alla fall om dom är hemliga.
Madeleine fick uppdraget att hålla reda på biljetterna vilket hon gjorde med bravur.



 Vi gick sedan vidare ett par hundra meter till O´Learys, trevligt ställe! Där drack vi varsitt glas vitt och åt popcorn medans vi väntade på maten.
Vin på en söndag? Men är det inte idag det är den Internationella Månsdagen?? Måste firas!
För kännedom så fick vi faktiskt i oss ytterligare varsitt glas innan vi gick vidare tillbaka till Cirkus.



Jag beställde BBQ Pulled Pork Quesadilla, gott som attan!  Yvonne valde någon slags hamburgare och Julia och Madeleine tog varsin Club Sandwich. Alla lämnade byggnaden mätta, nöjda, lite lätt fnittriga och nypinkade. När vi gick så sa en manlig servitris så klämmigt: 
"Ha en fortsatt trevlig dag..TJEJER! Just ordet tjejer gillade jag, kunde lätt kunna vara hans mormor snudd på gammelmormor.


 Så man ser ut......som ett kraschlandat JAS-plan! 
Madde är en söt prick som man träffar alldeles för sällan!


 Den obligatoriska selfien, undrar fortfarande varför inte jag hade mina solglajjer på mig som jag alltid annars har fastvuxna på näsan i ur och skur.


Schyssta platser på ett långt ifrån utsålt Cirkus. Föreställningen var fantastiskt bra, faktiskt en utav dom bästa musikaler jag sett. Grymma skådisar: Måns, Lena PH, Loa Falkman och Sussie Eriksson.
I halvtid råkade vi hitta baren.....blev en kopp kaffe och ytterligare ett glas vitt. Kanske dags för AA snart? 


Pendeltågseländet gick bara till Kungsängen så Emilie var snäll och hämtade mig eftersom hon och CG ändå skulle ut på tur. Vilken tur jag hade, fick pussa Lill-Fisen idag med!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar