19 mars 2014

StrejkApelsinTristVägrarPW



Idag har jag gått ut i strejk! Tänker ligga kvar här under filten och vägra göra något nyttigt.
Det kommer nederbörd också, i form av snö, min favorit....skulle inte tro det!


 Dagens powerwalk är således inställd den också. Kroppen är stel, jag har ont och jag orkar inte helt enkelt ge mig ut idag. Måste vara alert inför nattens jobb, vore ju klämmigt att ha samma stela gångstil som mina gamlingar. Sen borde jag lära mig att stretcha....då skulle jag nog inte vara lika stel. Rudolf tjatar alltid om det när jag kommer in från min pw..."Har du stretchat??" Mmmm, lite svarar jag med alla fingrar och ben i kors.
Tycker mina 33 km den senaste veckan får räcka. Utmaningen jag är med i på FB är ingen tävling, man gör så gott man kan. Och jag kommer tillbaka i helgen och nästa vecka.  Då jävlar ska jag trava på igen OM det inte snöar!
Det enda jag ska roa mig denna dag är att äta apelsiner och mysa med kissen. Han gillar inte heller detta väder, finns det någon som gör det? Han gillar för den delen inte apelsiner heller så han får mumsa på sitt amerikanska kattgodis som han älskar.


Längtar efter den här trädkramaren! På fredag är hon äntligen hemma igen och som traditionen bjuder så ställer vi till med tacofiesta i Pettssonska. Alla mina barn och pojkvänner, hundar, katter, make och dammråttor samlas runt köksbordet. Fan, vad jag älskar det!
Hoppas jag fick låna/sno/visa bilden från din blogg Erika? Du är ju så förbannat gullig!
Erika stannar över helgen och sen åter till praktiken på Ålands Radio.

Nu dags för dagens andra apelsin! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar