20 mars 2014

VardagslydnadVårJobbSnartFredagCG



Vårdagjämning! En härligt ord som får mig att tänka på att bättre tider är på väg....men titta för all del inte ut genom fönstret.
Inget att gnälla om egentligen, sånt här väder har det varit många gånger förr. Hello! We are living in Sweden!!
Och du Catta! Du hade rätt, enligt Bondepraktikan så är Vårdagjämningen den 21 mars. Det var så ända fram till 2007 då datumet ändrades till 20 mars. Vet inte varför, antagligen var det nåt med att Kevin Walker inte kunde den 21 mars...?! Vad vet jag!


Den här passande bilden hittade jag på FB och den säger ju allt!
 

 I morse klockan 6.00 så tog jag den här bilden på vårt älskade Solägg i vinterskrud.
Vårt älskade Solägg uttalad med en smula ironi, detta ägg som vi älskar att hata. 
Nu börjar jag vänja mig och tycker faktiskt det är ganska okej, denna jättetopz!
Fast såklart en onödigt dyr historia, vi hade kunnat gjort så mycket roligare för dom pengarna inom verksamheten.
Över en decimeter snö, minusgrader och grått. Kändes helt okej att köra hem och dra täcket över huvudet och sova. Var för den delen riktigt snorhalt ute, tog något längre tid än vanligt att köra hem.
Och såklart blev man omkörd i halkan av idioter som har väldigt bråttom.


När jag googlade vårdagjämningsfakta så hittade jag den här!
Tyckte den var rolig, jag är ju ganska lättroad så här på eftermiddagen då jag är trött och eländig.
Ser ni Gustav under bordet?

I kväll blir det kul! Jag, lilla mormor, ska få följa med Carlos till hans första dag i skolan!
Han ska på uppfostringsanstalt....skoja, vardagslydnad (hoppas det funkar på helgerna också)
Emilie och Jogge ska förstås också med, fast just idag hade Jogge förhinder så då kliver jag in och lär mig. Tanken är att jag ska gå alla fyra gångerna så jag och Carlos kan träna även när han är hos mig.

Nu ska den lilla fransosen drillas! Är dock lite  skeptisk just till kvällens träning....kallt, slaskigt, snö, mörkt. Inte riktigt Carlos favoritelement.
Ska bli så roligt och spännande. Sen direkt i väg till jobbet igen. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar