2 mars 2014

Sen update




Hallå där, köp blåbär!
Först på dagordningen står väl ändå eftersnacket av gårdagens Andra Chansen. Jag som den schlagernörd jag är är nöjd över resultatet. Ska erkänna att jag smygtittade trots att jag jobbade....!
Detta gick naturligtvis inte ut över mina gamlingar som valde att sova duktigt just under hela programmet.
Blir ett starkt startfält på Friends Arena där jag tror att någon av småpojkarna vinner.
Med småpojkarna menar jag förstås Yohio, Anton Ewald eller Oscar Zia. Med tanke på att Yohio vann telefonrösterna förra året så.....äh, vi får se!
Konstaterade i natt att deltävling 1 från Malmö var den bästa eftersom hela fyra bidrag därifrån tog sig hela vägen till finalen.  Båda andra chansenvinnarna Linus och Helena tävlade i Malmö.
Hissa intresseflaggan! Även Fredrik Kempe skötte sig bra, som alltid, och har även han med fyra bidrag i de grande finale!
Stark jobbat!

Emilie som detta året är våran reseledare har i alla fall planerat, bokat och ordnat upp lördagens körschema. Ser ut så här:
  • Avfärd med pöbelexpressen klockan 14.29 från Bro, i Kungsängen kliver mitt fina sällskap på.
  • Tunnelbana till Skanstull för att sedan trippa några hundra meter ...
  • till favorit och stamrestaurangen Maestro på Ringvägen 82.
  • Bord bokat för fem personer till klockan 15.30, egentligen öppnar dom 16.00 men bara för oss öppnas det tidigare...service!
  • Äta, dricka, skratta, nojsa, tippa schlagerresultat och ev. drabbas ett stänk av salongsberusning
  • 18.10 anländer två förbeställda taxibilar och kör oss till Friends, fast pris 285:- per bulle.
  • Resan tar ca 24 minuter och vi har gott om tid att frottera oss med likasinnande inne på Friends
  • Hinner såklart med ett obligatoriskt depåstopp i baren, kanske två!
  • 19.00 ska vi ha intagit våra PARKETTPLATSER PÅ RAD 6...untz untz!
  • Vi hinner lugnt och fint blåsa upp våra ballonger som det på given signal ska viftas med
Resten är ett oskrivet blad.....men en sak är 200 % säkert,  VI KOMMER FÅ SÅ IN I HILVITTI KUL, som alltid!
Efter lite räknande fram och åter så tror jag att vi faktiskt firar 10-årsjubileum just i år med att besöka finalen. Fast det råder delade meningar om det. Kan vara 11 år också eller 9 och efter snabb huvudräkning a´la Ewa så slås jag av att jag har lagt ner ca 20000:- på bara biljetter dessa 10 år.
Väl värda pengar såklart, lägg sedan till restaurangbesök, taxiresor, rosa fjäderboer m.m.
Aja, jag har råd och kommer såklart fortsätta minst i 10 år till. Detta är en fest för nördar som mig.


 Visste väl att ni ville se startordningen!

Nu måste jag skutta in i duschen, vill ju lukta gott på jobbet i natt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar