17 mars 2014

TjackaBikupa



Så kom då bakslaget, vädermässigt. Samma visa varje år, när man precis har fått lite varm vår så väljer vädergudarna att släppa ner lite snö över oss, alltid i mars månad också. Lite och lite förresten, tycker det var ganska mycket onödig ful snö som kom.
Omysigt i morse när jag skulle sopa fram bilen utan vantar, jävlar vad jag muttrade fula ord då.
Jag frös, var trött och hungrig. Ville hem snabbt.

När jag kom hem så brukar alltid Gustav komma småjoggande och jamande över slottsträdgården för att möta mig. Inte i dag, han kom inte ens ner för att morsa utan låg kvar däruppe i soffan, säkert lite deppad över vädret han med.

I kväll kommer Emilie och vi ska ge oss ut på en pw medans Rudolf byter en glödlampa på hennes bil. Får väl leta fram både mössa och vantar för att inte frysa arslet av sig, ogilla!


Det här måste väl ändå vara ett skämt? Mirakelkudde? Sova ostört överallt?
 Okej, MEN HUR FAN SER DOM UT? Bikupa på skallen? Aprilskämt? Hjälp mig!

Kolla den längst till höger, lufthål för näsa och mun, oerhört praktiskt.




2 kommentarer:

  1. Ja dessa kuddar har jag också lagt märke till, inspiration från Teletubbies kanske?

    SvaraRadera
  2. Vet inte jag, men tror inte att jag vill ha en sån kudde, verkar som att kvinnor verkar bli lite osynliga i dem? eller var har kroppen på henne tagit vägen? och kudde förresten, ser mer ut som en hjälm! Eller krockkudde för skallen?

    SvaraRadera