21 mars 2014

Carlos levererar!



Hej Fredag!
Måste bara berätta om kursen igår, vardagslydnadskursen med Carlos i huvudrollen. Det var så kul och mycket intressant. Tänk vad hundar måste tycka detta är kul, få tänka, få träna, vara aktiv, duktig och belönas med godbitar.
Vi fick redan denna första gång lära oss massor med vardagsövningar som t.ex kontaktövningar, inkallning, koppelgående, olika belöningar genom klickerträning.

Teori varvat med praktik och såklart fullkomligt briljerade min lilla fantastiska fransos. Han fattade allt!
Två timmar i kall snö, Carlos frös så han skakade emellanåt men var så duktig. Mycket beroende av dom små korvbitarna Emilie hade i fickan. Jäklars vad han gillade Hot Dogs i pyttebitar.
Jag ska i helgen ägna mig åt att göra egna godbitar. Fröken eller hundinstruktören hade kokt lever i småbitar och det smaskade Carlos med glädje i sig under en övning som hon visade med honom.
Blodpudding tror jag man kan torka i ugnen också, måste googla och hoppas jag hittar något smaskigt.

Det ska bli så himla kul att träna med honom, se honom jobba, tänka och utvecklas. En egen klicker ska införskaffas idag och sen så Carlos blir det hårdträning, vi siktar på att bli bäst i klassen.




Kan vi åka hem nu matte, jag fryser och är jättetrött!
Mormors lilla fina gullefis!

1 kommentar:

  1. Vi torkar blodpudding till Lexie och hon älskar det.

    SvaraRadera