13 mars 2014

19,4 mil kvar!



Jag är på väg till Ockelbo, gåendes, kommer ta fem veckor! I går slant fingrarna på tangentbordet. "Råkade" vid ett obevakat sinnesförvirrat ögonblick klicka JA när jag fick en inbjudan om att delta i ett evenemang vid namn: 20 mil på 5 veckor! 13 mars till 17 april.

Vid en snabb huvudräkning kom jag fram till att det skulle bli ett jäkla travande....4 mil i veckan eller sirkalisa 5 kilometer om dagen.
När jag ska vila? När ska jag sova, få tid för datan, katten, hunden, alla real housewifes på tv?
Och kommer min rygg palla?
Jag gör ett försök och ser var jag landar, kanske bara kommer till Gävle, 16,7 mil...eller till Bålsta.

I morse var jag laddad, skuttade upp 8.30 och fick på mig lite träningspaltor signerade Gekås.
Runkeeperappen igång, solglasögonen på och snorpapper i fickan. Jag gick och gick i behaglig fart.
När jag kom hem så visade app-jäveln endast 3 km! Vafalls? Denna slinga går jag ofta och det är definitivt inga 3 km. Meckade med appen och såg att den var inställd på miles istället för kilometer, klantarsle! Ändrade det och helt plötsligt kändes det bättre, 5,76 km!
Bara...19,4 mil kvar då...och ryggen värker allaredan.

Peppa mig gärna!

1 kommentar: