19 mars 2014

SnöTristMatMorötter



Jag har sagt det förut och jag säger det igen, det är rubriken på inlägget som är poängen.
I går skrev jag "Rik som ett troll" och jäklars vad ni trodde att jag vunnit på lotto, triss eller annat pengainbringande lotteri.
Icke sa nicke det handlade bara om mitt lönesamtal, över 100 unika blev nyfikna på den nyrike bloggaren som fortfarande väntar på lottovinsten.

Jävla väder! Kom på att jag var tvungen att kompletteringshandla lite inför tacofesten på fredag. Eftersom jag sover kommande dagar så var det skönt att ha det gjort. Idag var det mest dårar på Willys, såna där stå-i-vägen-orutinerade-människor eller såna som måste lukta, titta, vrida, vända och i värsta fall smaka på varenda äpple, tomat eller apelsin innan den slinker ner i plastpåsen.
Gaaaah!


En bild på det svenska vädret....snöblandat regn och en minusgrad. 
Blöt om fötterna blev jag också eftersom stövlarna verkade fått punka. 


Gustav sitter i fönstret och längar till våren så han kan krascha fåglar och möss!
Idag muntrade jag upp honom med tre?! godisregn, då blev han lite gladare i alla fall.


 Dagens lunch i dag var en nödlösning av det grövre slaget. Jag är aldrig hungrig! Speciellt inte vid lunchtid.  Två äggmackor och en kopp kaffe är precis lagom. Visst är kaviaren fint placerad?
La ner extra mycket krut på just det arbetet...


Dagens middag...asså jag har lite svårt för makaronilåda/pudding eller vad det nu heter. Den här gången valde jag att laga den i min fina Gerberaform och den blev platt som en jäkla pannkaka!
Maken var nöjd och han åt upp allt utom en åttondel som jag roffade åt mig. Kul att man kan glädja någon.
Rårivna morötter....vet ni hur mycket tre morötter blir när dom är rivna? Tydligen inte jag heller,
fy fasen vad jag har tuggat. Hej Kanin!

Lite kaffe och prat med Rudolf nu innan han somnar i soffan.....to late, han sover allaredan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar