28 mars 2014

FredagMedSol



It´s friday!  Fredag med en värmande sol som lyser från en klarblå himmel! Det ska bli 13 grader idag så passa på att ta av er långfilsingarna och Stenmarksluvan nu. (Just ja, Rudolf läser inte min blogg)
I natt har ja sovit som en stock fram till 3.30 då Gustav tyckte det var dags att dinera, en sån tid han tog på sig, tuggade varje liten kula noga.....länge medans jag frös. Efter det var det dags att dricka ur kranen i badrummet...länge det med såklart. Sen kastade jag mig i säng och hann ligga 10 minuter innan lilla kattmagen kurrade igen...och igen...och igen.
När Rolf äntligen gick upp vid 05.30 så valde han att kila ut, "kattskrället" och jag kunde äntligen få somna om. Bortskämda underbara katt, men ibland är du liiiite jobbig.

Var bjuden på smoothiekalas igår hos Emilie. Hon hade köpt sig en smart manick som hon ville premiärtesta och bjöd då in sin supertrevliga smoothiegillande moder. Tack raring!





 När man är på språng så sätter man på det medföljande locket, i rosa!
 Men vi valde ärvda Duralexglas istället.


Universums mest underbara hund blev trött efter hård dragkampslek med mormor och la sig vid mina fötter för att vila.




2 kommentarer: