18 mars 2014

Påökt eller inte?



Godmorgon vänner! Sovit ända till 10.00, välbehövligt eftersom min nattsömn inte är den bästa. Sover med andra ord bäst på morgonen och förmiddagen, kan det ha att göra med alla dessa år som nattarbetare månntro? Klart det har!

Idag har jag fem viktiga saker på to-do-listan:
  • Veckohandla på Willys, notan färdigskriven efter att ha inventerat kyl och frys duktigt
  • Handla kattmat hos veterinären i Bålsta
  • Lämna in Rudolfs stående lottorader, har väntat 20 år på pengaregn
  • Powerwalka minst 7 km, tar det i kväll. Gillade mössan!
  • Lönesamtal med chefen
Lönesamtal...? Det är alltså nu jag ska sitta och "sälja" mig själv och berätta för chefen hur in i hilvitti bra jag är på mitt arbete. Gillar det inte. Tror inte man har så mycket mer än förhoppningsvis den årliga potten att inbringa. Spartider hos min arbetsgivare, som hos så många andra kommuner.
Jag vet att jag gör ett bra jobb, det gör vi alla på mitt arbete. Inget snack om den saken.

Oj, klockan går snabbt måste hinna piffa till mig lite innan jag ger mig i väg. Wish me luck! Ska jag ta på mig mössan tro?






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar