14 mars 2014

Solokvist är en bra kvist!



Tjolahejsan på er! Nu ska jag berätta vad jag har haft för mig för spännande idag.
Det började att jag fick ett mess av Mia klockan 08.27, hon undrade om jag var vaken. Det var jag, hade tänkt travat ut på pw men hon var i krokarna och var fikasugen.
Säger man inte nej till, så efter 20 minuter satt vi och babblade på och drack kaffe. Asså, vi är så bra på just dom två sysslorna...
När hon skulle åka så tog bensinen hennes slut fem meter från våran brevlåda. Jag ut i garaget och hittade en fylld dunk. Men såklart ringde jag till Rudolf för att höra att det verkligen var 95 oktan i.
Vore ju synd att fylla tanken med något annat skoj.


 Glad Mia tankar bilen!


 Sen åkte jag till mamma för att lufta henne några varv motsols på Willys.
I min kundvagn samsades fredagstorsk till Gustav, ingredienser till Pad Thai och fruktsallad.
Är man solokvist så är man, maken är inget fan av vare sig thaimat eller frukt. Bäst att passa på!


Jag hade varken bråttom eller var stressad men trots det så gick handlingen undan. Men kul att hon ändå fick med sig en del. Fika och prat sen hem igen...!


 Längtade efter Carlos så jag satte mig i bilen och åkte till Norrboda! Vi lekte och tuggade ben.
Sen satte han sig i sin favoritposition i fönstret och tittade ut. Bakbenen bakåt som vanligt!
Är han helt lealös tro?


 Lite inräkning och span på grannar hann han med också! 
Lilla Fisrumpan!


Snabbt hem och iväg mot Ockelbo på min 20-milavandring. Blev bara 4,77 km idag men har då således på två dagar travat 10,5 km. Alltid något men idag blev jag ännu mera skeptisk till att jag ska fixa det. Mina skor ät alldeles för dåliga, fick ont i fötterna och utvecklade t.o.m en blodblåsa under ena tassen.. AJ!


 Nu har jag precis tryckt i mig en väldigt god hemlagad Pad Thai.
Gjorde en jättepotta så det kommer räcka hela helgen och det bästa med allt..endast 8 PP per portion. Jiahaiiiii! Tar ett glas vin till.

Plättlätt att göra denna rätt och för er thaiproffs så ser ni att dom krossade jordnötterna saknas.
Uppmärksamt av er och helt enligt planen från mig.
Uteslöt dom medvetet annars hade jag lätt propppat i mig hela påsen..onödigt!
Ni vet väl att EN jordnöt motsvarar 5 km gurka!
Tack men nejtack!





Soffläge med en lurvig favorit tätt intill. Undrar om jag orkar fruktsalladen?
Förresten tycker jag lite synd om Rolf. Tydligen fick dom besked om att PSG´s match i morgon som dom hade biljetter till är flyttad till söndag! Söndag klockan 21.00 och då sitter dom på planet hem igen.
Trist och jag hade blivit förbannad, galen, hysteriskt, arg och massa andra adjektiv som inte passar sig att skriva här!

Nej, vad säger ni..ett glas vin på det här sen är man på banan igen...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar