31 januari 2010

Sovasovasovasova

Godmorgon alla mina vänner! Har precis svalt frukosten och är på väg till sängen efter en natts jobb. Inatt var det ganska gemytligt och lite lagom att göra.
Tänkte ni ville se bilderna från eftermiddagen/kvällens middag hemma hos Anna.
Jag är inte knusslig, slänger in bilderna och skriver lite om kvällen.

Här sitter mina som ni ser fullt upptagna kompisar. Dom är väldigt fokuserade på...MATEN!
Ingen verkar se papparazzin som smyger omkring, utan det enda som hägrar är....MAT!
Som dessutom var GRATIS!!

Maten Anna gjort var MYCKET god. Till vänster en kycklinggratäng som innehöll champinjoner, paprika, vitlök och creme fraiche, så god!
Till höger, Ingelas favorit, lammfärsbiffar med squash, aubergine och tomat.
Till detta serverades ris.

Här en bild på riset och salladen samt en fetaost/grillad paprikarätt. Vad som inte kom med på bild var min favorit, Hummus som man doppade pitabröd i. Allt var supergott!

Anna hälsar oss välkomna men Ingela verkar fortfarande helt inne i sina lammfärsbiffar.

Nämen hoppla hoppla, här helt plötsligt så vill alla vara med på bild. Se vad snygga och uppvimmade dom är hela bunten?!
Kan i alla fall berätta för er att jag blev mätt så in i bomben. Mätt som ett proppskåp eller proppmätt rätt och slätt!

Anna hade ett eget granatäppleträd men vissa med lite lätt synfel tyckte hon var lite väl tidig med påskpyntet. Det här var en lite gul påskkyckling för vissa?!

När vi jäst klart i soffan efter middagen så kom då Grande Finalen på Annas lite enkla GI-middag.
Smördeg med päron och vaniljglass! MEN SER NI HUR GOTT DET ÄR???!
Den lilla skapelsen la sej som bomull runt magen och jag blev om möjligt ännu mera proppmätt.
Nu var det också dags att bege sej till arbetet. Men uppknäppta byxor kravlade jag mej in i bilen för att köra någon liten kilometer till Pomona.
Här ser ni två rara bakdelar på dom manliga deltagarna i lördagens arbetsteam. Jakob, förstås med skallen i kylskåpet och Magnus i full färd med kaffet.
Tack Anna och mina nya, söta arbetskamrater för en mycket trevlig kväll!







5 kommentarer:

  1. Ser ut som ni haft en trevlig middag! Vilka snygga killar som var med på bild... mums!

    SvaraRadera
  2. Den där maten såg ju inte helt fel ut. Men va sjutton?? Hummus. Det finns ju här på burk och vi har provat ngn gång. Var inte gott. Finns så många olika så vi köpte väl fel sort. Undrar vilken man ska ha??

    SvaraRadera
  3. Det ser trevligt i goda vänners lag, maten ser helt underbar ut (jag är hungrig just nu..) och jag tycker mig se en bekant, Mia på hörnan!/Lena i Skåne

    SvaraRadera
  4. "och mina nya söta arbetskamrater"?

    Vilka är det?

    SvaraRadera
  5. Jimmy: Mina nya söta arbetskamrater??! Ja, du det är dom som jag jobbat med det senaste året, ganska söta allihopa tycker jag.

    SvaraRadera