14 januari 2010

Glädje!


Godmorgon mina fina vänner!
Idag väcktes jag av ett sms från skolflickan i Malmö.
Det stod "Ring mej när du vaknat"
Jag ringde nästan på direkten och fick höra en glad Emilie i örat, "Jag klarade bostadsrättstentan!"
Det var den hon gjorde dagen innan hon åkte hem på jullov.
Detta var precis vad hon behövde eftersom ekonomitentorna inte gått så bra.
GRATTIS VÄRLDENS BÄSTA EMILIE!
Det fina kortet på fattiga flickan från Rosengård har jag helt enkelt snott från Emilies vän Emelie.
Det gjorde väl inget, eller?
Annars idag ska jag inte göra mycket mer än att ta mej ett varv till Bålsta och färgaffären. Jag ska handla takfärg till badrummet.
Nu ska jag fortsätta mej frukosten.
Hej på en stund!

1 kommentar:

  1. Underbart! Har ju förstått hur mycket den där tentan betydde... BRA DÄR Emelie!!!
    Kram Mia

    SvaraRadera