23 januari 2010

Badrummet tar form

Medans jag har slappat i soffan ätandes resterna av gårdagens Pollypåse, tittat på Robinson, surfat, tokbloggat,fikat, gosat med kissekurren, pratat i telefon, messat, hållt brasan vid liv m.m m.m.

Så har maken/hantverkaren/stjärnkocken/vaktmästare/alltiallon börjat att lägga golvet i badrummet!

Bra jobbat Roffsingen!



Plattorna går i en grå nyans mot det högblanka vita kaklet på väggarna. Det bästa var priset!

1 st whiskeyflaska för 5 kvadratmeter italienskt klinkers. Man tackar!

Handfatet från Kvik ser ut så här. 60 cm brett. Tyvärr så har Kvik en mycket dålig hemsida så ni får tänka er skåpet under......tänk högblankt, svart med 2 lådor och ett kromat 20 cm långt handtag.

Tror det kommer funka eller?



Duschen är en Hafa Igloo Round 90 x 90 cm i klarglas. Kampanjvara på Bauhaus denna vecka endast 2995:-.

Toaletten är en rolig historia. Det är en vägghängd, vit liten skål det är tänkt man ska göra sina behov i.
Fördelen med en sådan är väl framförallt städningen, men jag oroar mej för att det ska släppa från väggen när jag slår ner lilla stjärten.
Men jag har varit inne på Gerberits hemsida och läst lite fakta....den håller för 400 kg, så det räknar jag med grönt ljus även för mej som har en bakdel som forna Jugoslavien.
Skulle varit en bild här på toaletten men det fanns inga bilder på deras sida.


4 kommentarer:

  1. Forna Jugoslavien... ha ha ha! Det kommer att blui mycket fint! Hälsa Roffsingen från mig och ge han en STOR puss på munnen! Njut av ledigheten nu, medan vi arbetar... KRAM

    SvaraRadera
  2. HEJA ROLF! HEJA ROLF! Han har förresten gjort mitt badrum oxå och det är SÅÅÅÅÅ fint! Kram

    SvaraRadera
  3. Han verkar bra den där Rolf...du kan inte tänka dig att byta ett par veckor, va?
    En öldrickande fotbollsgalen latmaskande soffliggare till AIKare mot din jobbardräng????
    Bara liiiite????

    ;)

    Mia

    SvaraRadera
  4. Du det där kaklet köpte ni inte på Bauhaus eller K-Rauta va???

    SvaraRadera