19 januari 2010

Hej på er

Jag har vaknat nu!
Eller rättare sagt klockan 11.45. Lite tidigt men fallet var så att Gustav hade inte fått sin pencillintablett på morgonen då jag var på jobbet och maken (han som håller i kraken) jobbade.
Jag har inte heller lärt mej att både hålla i kraken, öppna gapet och hiva in tabletten med enbart mina två händer.
Därför tog jag Erika till hjälp innan hon försvann ut till den stora staden för fortsatt fotouppdrag.

Somnade om en liten stund. Gustav har sovit hela dagen. Han är väl så less på allt nu så det finns inte mycket annat än att sova.
Men i morgon är det äntligen dags för den stora trattavtagardagen!
Ska bli så kul att se vad han gör först, tvättar rumpan, slickar på det läkta såret eller hysteriskt tvättande av pälsen.
Han måste känna sej väldigt smutsig nu med nästan en hel vecka utan renlighet.

Nu ska jag strax påbörja maten. Idag blir det köttfärslimpa. Hittade ett recept där man skulle ha en påse fransk löksoppa och en burk creme fraiche i, det lät spännande!

Allt gott till er mina fina vänner!

2 kommentarer:

  1. HAHAHA tror du inte att jag lyckades noll ställa min 00000 räknare då !!!
    jag e ju helt fantastisk eller hur så lyckat alla mina kära 1560 besökare e putts väck

    SvaraRadera
  2. Ett sånt recept har jag också, men det var stora biffar gräddade i ugn på plåt. Jättegoda.

    SvaraRadera