26 januari 2010

Coq au vin

Eftermiddagen har gått i deghetens tecken. Jag har degat och slöat hela dagen. Skönt!
Körde igång en maskin, fick ett sånt där berömt ryck, men som tur var så gick det över ganska snabbt.
Dagens middag var någonting alldeles extra. Jag slog till och gjorde en Coq au vin, höna i vin!
Haha, nej jag skoja bara. Tror inte hönor dricker vin. Men däremot gjorde jag en extragod spaghetti bolognais med X:a allt på!
Oj, vad det slevades in här runt matbordet.
Tror Rolf börjar se lite dåligt. Jag frågade hur kallt det var ute, han stod närmast termometern...44 grader svarade han! Han ändrade sej senare till 9,4 grader.
Nu ska jag strax gå till grannkatten en sväng. Gustav han pinka på lådan nyss, ett tecken på att det är för kallt att gå ut!

Sen beger jag mej till grannkommunen för att jobba.
Ha en bra kväll, simma lugnt!

Kram

1 kommentar:

  1. Kanske dags att skicka Roffe till Statoil så för att köpa ett par glajjor, ha ha.

    SvaraRadera