16 januari 2010

Det vankas nybakat!


Trots mitt idoga pysslande med sjuklingen i familjen så har jag hunnit med att baka.
Detta är en kaka som heter Kanelkaka och den brukar Lisa bjuda på när det ställs till med kalas.
Så har ni vägarna förbi......välkomna att smaka!
Tror jag lyckades med kakan....ska smaka inom kort!
Annars idag har Erika och jag åkt runt i kommunen på ett litet fotouppdrag.
Hon hade en uppgift i skolan över lovet att foto 3-5 bilder i ämnet "Skräck".
Det är förstås individuellt hur man upplever skräck men min söta Erika hade tänkt sej något med....var beredda..självmord att göra.
Helst ville hon att någon kunde ställa upp på ett självmord med risken var nog ganska liten att någon var intresserad.
Sen gäller det ju verkligen att sätta bilderna på första försöket, det går liksom inte att göra någon omtagning direkt. Kan bli lite körigt...
Vi mötte dock en dam som i somras ringde till mej och gapade om att hon skulle dränka sej i Lejondalssjön.
Tyvärr ligger isen tjock på sjön så det fick vara.
Sen såg hon lite gladare ut nu också.
Det bidde inga bilder och inga självmord heller. Imorgon är det tänkt att flickebarnet ska ta några bilder på en populär bro i stora staden.
Rolf har jobbat på som attan med badrummet. Just nu håller han på att foga.
Han kom ner för en stund sen, såg trött ut. Han satte sej på en stol och jag frågade vänligt vad det var med honom. "Jag är fet och trött" blev svaret.
Inga nyheter direkt tänkte jag.
NEJ FY VAD ELAK DU ÄR NU EWA!!!
Lite kanske, förlåt. Men jag sa det inte högt utan jag tänkte det inombords för mej själv.
Därför blev han extra glad när jag visade honom en chipspåse jag köpt till han!
Nu ska jag leta upp någon middag för två i frysen.....
Hoppalong Cassidy

2 kommentarer:

  1. Kanelkakan både ser god ut och låter god också. Du var det så bussigt att bjuda honom på chips om han nu tycker att han är fet?? Vilket han i och för sig inte är.

    SvaraRadera
  2. Är receptet på kanelkakan från Tasteline eller Recept.se? Eller eget påhitt? Men jag gör mazarinkaka nu istället. Vill prova kanelkaka sen.

    SvaraRadera