26 januari 2010

Frukost

Godmorgon kära vänner!
Sitter ni och äter frulle nu? Nähä, inte det. Jag och Gustav har en mysig frukost vid ett fönsterbord för två här hemma.
Han äter ost men jag väljer en macka att lägga osten på också. Och en stor balja the, är vrålhungrig efter nattens arbete.
Nattens pass var för övrigt ganska lugnt och stillsamt, dom flesta sov tryggt och lugnt i sina sängar medans en del andra hade gatlopp i sina rum för att förvissa sej om att larmmattor och rörelselarm fungerade intakt!

Jag fick en del undrande kommentarer angående mitt senaste inköp, kattringklockan.
Ska svara nu:
Ja, den låter och blinkar för minsta lilla som kommer i närheten av sensorn.
När jag klev innanför dörren nu i morse blinkade den fint i hallen.
Men jag tror att vi får kolla var den ska vara för att fungera bäst och framförallt var Gustav sätter sej när han vill in.
Nu har vi den precis utanför ytterdörren.
Ska bli kul att testa idag när jag ska sova och om Prinsen väljer att vara ute i den 11 gradiga minuskylan.
Då tar jag med mej blinkdosan i sängen och väcks lätt när det är dag att släppa in honom.
Eller också står någon skrämd kvinna från Jehovas Vittne där och vill ställa några intelligenta frågor och dela ut Vakttornet, vi får se om det blir Gustav eller nitlott.

Jag tror iaf att ringklockan kommer vara ett bra hjälpmedel för mej och Prinsen.

Nu är mackorna uppätna, i ögonlocken känns det som jag har såna där tyngder man sätter på duken på utebordet sommartid.
Dags att sova!

Ha en bra dag och hej från mej!

1 kommentar:

  1. Jo du Ewa. Jag har faktiskt inte ens börjat med frukosten ännu. Men snart så.

    SvaraRadera