18 januari 2010

Nitlott

Veterinärbesöket gick toppen. Gustav låg blick stilla på sidan medans Dr Mirjam klippte bort stygnen och sakta drog ut dränaget.
Hon tyckte han var jätteduktig och sa även att han är en mycket fin kisse!
Med smicker kommer man långt!
Hon tvättade rent och pysslade. Det ser jättefint ut. Han behöver inte ha något bandage alls på utan det ska lufta och läka bra som det är.
Själva bettet är läkt nu är det bara dom två hålen där slangen har suttit som ska läka.
Tyvärr så får han ha tratten kvar i två dagar till. Men på onsdag eller kanske redan tisdagkväll ryker den.
När vi kom hem så tog jag Gustav under armen och la han i våran säng, jag kröp också ner. Sen sov vi i två välbehövliga timmar!
Jag ska jobba tre nätter nu så det blir Rolf som får ta det oroliga nattpassen nu två nätter.
Men jag tror han kommer sova bra när inte mamma är hemma. Jag är som ni säkert har märkt VÄLDIGT hönsig och larvig när det gäller Mr G.

Nu har jag bäljat i mej lite uppiggande kaffe. Måste till Willys och fylla på förrådet lite.

Ha det så bra så länge.
Mer sen kanske om jag hinner. Kom på att vi ska till Bauhaus och kolla på badrumsmöbler i kväll. Blir nog att jag åker direkt till jobbet efter det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar