9 januari 2010

Tjohooo

Hej på er era mina sköna vänner!
Oj, jag sov visst till 14.00 idag med. Det verkar vara mitt magiska klockslag, vaknar ofta just vid tvåblecket.
I dag har det vart lugnt och tyst i huset. Maken har inte jobbat med badrummet p.g.a tilltagande ryggont (läs: slöhet)
Började uppstigandet med att klä på mej ordentligt, raggisar, fleecetröja, träningsbrallor (använder flitigt träningsbrallor fast jag inte tränat sen -86 på hösten, jag känner mej sportig i dom!).
Efter ett par muggar kaffe och lite risgrynsgröt så kände man sej med i matchen igen.
Maken ville åka till Bauhaus för att kolla på tvättställ och köpa spackel.
Jag kände att det var väl lika bra att hänga med för husfridens skull.
Men jag tror allvarligt på Åsas teori om att jag kan vara allergisk mot kylan!
Så fort jag klev ur bilen på Bauhausparkeringen så började ena ögat att svullna, rinna, klia och irritera något så för jäkligt!
Visst kan man vara köldallergiker? Det är fortfarande bitande kallt här runt 18-20 minus.....urk!

Nu så håller en lagom, lätt irriterad med på att "städa" byggarbetsplatsen på övervåningen.
Gustav sitter och suktar efter räkor som finns på bänken för upptining.
Erika har åkt till sran för att fira en vän som fyller år och jag ...jag gör det jag är bäst på: bloggar och fikar samtidigt!

Snart arbete igen......ha en bra kväll

2 kommentarer:

  1. JAG BLEV BESÖKARE 6500 GRATTIS EWA HUR BÄR DU DIG ÅT...........???

    SvaraRadera
  2. Helt seriöst och allvarligt så tror jag faktiskt att man kan vara köldallergiker. Du kanske ska förebygga med lite medicin innan du går ut nu när det är så kall??

    SvaraRadera